Pregled bibliografske jedinice broj: 532950
Profesionalne kompetencije socijalnih pedagoga
Profesionalne kompetencije socijalnih pedagoga // Socijalna pedagogija - znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj / Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 151-208
CROSBI ID: 532950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalne kompetencije socijalnih pedagoga
(Professional competencies of social pedagogues)
Autori
Dodig, Dora ; Ricijaš, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Socijalna pedagogija - znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj
Urednik/ci
Poldrugač, Zdravka ; Bouillet, Dejana ; Ricijaš, Neven
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
151-208
ISBN
978-953-6418-68-8
Ključne riječi
socijalna pedagogija, kompetencije, obrazovni ishodi, samoiskaz, profesionalni identitet
(social pedagogy, competencies, educational outcomes, self-report, professional identity)
Sažetak
U ovom dijelu empirijskog istraživanja želimo ostvariti nekoliko ciljeva. Prvi je utvrditi skup znanja i vještina koje čine suštinu svakodnevnog rada socijalnih pedagoga, odnosno utvrditi koje su to temeljne kompetencije potrebne i važne socijalnim pedagozima za njihovo uspješno obavljanje posla. U tom smislu također nas je zanimalo razlikuju li se te kompetencije po svojoj važnosti s obzirom na vrstu intervencija koje socijalni pedagozi provode i s obzirom na područje njihova rada. Daljnji ciljevi vezani su uz samoprocijenjenu kompetentnost socijalnih pedagoga, pri čemu nas interesira u kojim se područjima i koliko socijalni pedagozi osjećaju najkompetentnijima, odnosno koja su to znanja i vještine za koje smatraju da su odlično ovladali, a za koja smatraju da još dodatno trebaju razvijati. I u ovom području istražili smo razlike s obzirom na vrste intervencija koje naši ispitanici provode, ali i eventualne razlike s obzirom na iskustvo koje imaju u radu, odnosno s obzirom na njihove godine staža. Naposljetku, cilj ovog istraživanja je i provjeriti kojim socijalnopedagoškim kompetencijama naši ispitanici smatraju da trebaju dodatno ovladati, što je informacija koju posredno možemo dobiti kroz razliku između procjene važnosti pojedinih kompetencija u odnosu na samoprocjenu. Također želimo istražiti pridonose li dodatne stručne i znanstvene edukacije većem osjećaju kompetentnosti kod naših ispitanika. Gore navedeni ciljevi istraživanja ostvareni su konstrukcijom dviju paralelnih formi Skala koje mjere kompetencije i samoprocjenu kompetentnosti, a detaljno su prikazani u poglavlju o opisu instrumentarija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb