Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 532941

Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u


Košta, Tomislav
Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 423-433 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 532941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u
(Particular Features of Music Classes - Implementation of CNES)

Autori
Košta, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 423-433

ISBN
978-953-7237-40-0

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kompetencije učitelja; nastavni plan i program za glazbenu kulturu; posebnosti i ciljevi nastave glazbene kulture; produkcija; recepcija i reprodukcija u nastavi glazbene kulture
(teacher's competences; music class curriculum; particular features and aims of music classes; production; reception and reproduction in music classes)

Sažetak
U radu se analiziraju temeljne sastavnice i izvori za izradbu nastavnog plana i programa, te ciljevi nastave glazbene kulture u osnovnoj školi. Naglašava se značaj tog dokumenta u provedbi odgojno-obrazovnog procesa kao bitne karike u cjeloživotnom obrazovanju. Glazba se po mnogo čemu razlikuje od ostalih umjetnosti i disciplina pa tako i nastava glazbe u primarnom obrazovanju obiluje posebnostima za čije je izvođenje nužan kvalitetan nastavni plan i program te kompetencije učitelja, usmjerene na cjeloživotno obrazovanje. Isto tako prilagođavanje promjenama u suvremenoj školi nameće potrebu za novim oblicima učenja koji su definirani istraživanjem i otkrivanjem kroz izravnu interakciju učenika, njihovu individualnu odgovornost i pozitivnu međuovisnost. Ovako koncipirano učenje daje mogućnost svakom djetetu da iskoristi svoje potencijale i sposobnosti. HNOS se, za razliku od starog programa, vodi logikom cilja, a kao cilj navodi uvođenje učenika u glazbenu kulturu, upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, uspostavljanje i usvajanje vrijednosti mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe. Zadaća je svih čimbenika u odgojno-obrazovnom procesu da ih maksimalno razvije i tako odgoju buduće kvalitetne konzumente glazbene kulture u društvu te svjesno uzdiže cjelokupnu razinu kulture ne samo pojedinca nego i cijeloga društva. Stoga se i kompetencije nastavnika proširuju. Biti stručan, obrazovan, dosljedan i pravedan - elementarne su kompetencije koje ne zadovoljavaju potrebe današnjih učenika u kontekstu glazbe. Potrebno je stvarati glazbu u razredu i omogućiti djeci da glazbu dožive, glazbena kultura se ne uči, nego se doživljava i osjeća vlastitom aktivnošću, kako u nastavi tako i u izvannastavnim te izvanškolskim aktivnostima u slobodnom vremenu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Tomislav Košta (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Košta, Tomislav
Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 423-433 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Košta, T. (2010) Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u. U: Bacalja, R. (ur.)Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja.
@article{article, author = {Ko\v{s}ta, Tomislav}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {423-433}, keywords = {kompetencije u\v{c}itelja, nastavni plan i program za glazbenu kulturu, posebnosti i ciljevi nastave glazbene kulture, produkcija, recepcija i reprodukcija u nastavi glazbene kulture}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u}, keyword = {kompetencije u\v{c}itelja, nastavni plan i program za glazbenu kulturu, posebnosti i ciljevi nastave glazbene kulture, produkcija, recepcija i reprodukcija u nastavi glazbene kulture}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ko\v{s}ta, Tomislav}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {423-433}, keywords = {teacher's competences, music class curriculum, particular features and aims of music classes, production, reception and reproduction in music classes}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Particular Features of Music Classes - Implementation of CNES}, keyword = {teacher's competences, music class curriculum, particular features and aims of music classes, production, reception and reproduction in music classes}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font