Pregled bibliografske jedinice broj: 532941
Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u
Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 423-433 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 532941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posebnosti nastave glazbene kulture - provedba po HNOS-u
(Particular Features of Music Classes - Implementation of CNES)
Autori
Košta, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 423-433
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije učitelja; nastavni plan i program za glazbenu kulturu; posebnosti i ciljevi nastave glazbene kulture; produkcija; recepcija i reprodukcija u nastavi glazbene kulture
(teacher's competences; music class curriculum; particular features and aims of music classes; production; reception and reproduction in music classes)
Sažetak
U radu se analiziraju temeljne sastavnice i izvori za izradbu nastavnog plana i programa, te ciljevi nastave glazbene kulture u osnovnoj školi. Naglašava se značaj tog dokumenta u provedbi odgojno-obrazovnog procesa kao bitne karike u cjeloživotnom obrazovanju. Glazba se po mnogo čemu razlikuje od ostalih umjetnosti i disciplina pa tako i nastava glazbe u primarnom obrazovanju obiluje posebnostima za čije je izvođenje nužan kvalitetan nastavni plan i program te kompetencije učitelja, usmjerene na cjeloživotno obrazovanje. Isto tako prilagođavanje promjenama u suvremenoj školi nameće potrebu za novim oblicima učenja koji su definirani istraživanjem i otkrivanjem kroz izravnu interakciju učenika, njihovu individualnu odgovornost i pozitivnu međuovisnost. Ovako koncipirano učenje daje mogućnost svakom djetetu da iskoristi svoje potencijale i sposobnosti. HNOS se, za razliku od starog programa, vodi logikom cilja, a kao cilj navodi uvođenje učenika u glazbenu kulturu, upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, uspostavljanje i usvajanje vrijednosti mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe. Zadaća je svih čimbenika u odgojno-obrazovnom procesu da ih maksimalno razvije i tako odgoju buduće kvalitetne konzumente glazbene kulture u društvu te svjesno uzdiže cjelokupnu razinu kulture ne samo pojedinca nego i cijeloga društva. Stoga se i kompetencije nastavnika proširuju. Biti stručan, obrazovan, dosljedan i pravedan - elementarne su kompetencije koje ne zadovoljavaju potrebe današnjih učenika u kontekstu glazbe. Potrebno je stvarati glazbu u razredu i omogućiti djeci da glazbu dožive, glazbena kultura se ne uči, nego se doživljava i osjeća vlastitom aktivnošću, kako u nastavi tako i u izvannastavnim te izvanškolskim aktivnostima u slobodnom vremenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija