Pregled bibliografske jedinice broj: 532835
Morfološke vrste te semantičko i asocijativno polje poticajnih tematskih riječi
Morfološke vrste te semantičko i asocijativno polje poticajnih tematskih riječi // Dijete i jezik danas : dijete i tekst / Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 53-70 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 532835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Morfološke vrste te semantičko i asocijativno polje poticajnih tematskih riječi
(Morphological types and semantic associations of a theme-related stimulus word)
Autori
Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas : dijete i tekst
/ Vodopija, Irena ; Smajić, Dubravka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 53-70
ISBN
978-953-6965-27-4
Skup
Međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
asocijacije ; tematska poticajna riječ ; motivacija ; dječji rječnik ; sintagmatski odnosi ; paradigmatski odnosi
(associations ; theme-related stimulus word ; motivation ; children's lexicon ; syntagmatic relations ; paradigmatic relations)
Sažetak
Rad govori o dječjim slobodnim asocijacijama. Daje se prikaz ispitivanja provedenoga s djecom u dobi između devet i jedanaest godina. Djeca su odgovarala asocijacijama na poticajne tematske riječi iz naslova tekstova u njihovim čitankama iz hrvatskoga jezika za treći i četvrti razred. Tematska poticajna riječ izaziva reakciju – asocijativni pojam. Ispitivanjem se htjelo doznati koja se morfološka vrsta javlja kao asocijativna reakcija na zadani pojam, kakav je raspon ponuđenih dječjih asocijacija te u kakvom su odnosu prema tematskoj poticajnoj riječi. Riječ asocijacija upućuje na mogućnost korištenja tematskom poticajnom riječi kao motivacijom za interpretaciju teksta. Riječ se može motriti kao metodička poveznica unutarpredmetne korelacije između nastave književnosti i nastave jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-122-1222665-2667 - Jezik i stil zavičajne periodike (Rišner, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek