Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 532803

Specifićnosti rada sa slijepim djetetom u vrtiću i školi s posebnim naglaskom na slušnu percepciju


Košta, Tomislav; Zrilić, Smiljana
Specifićnosti rada sa slijepim djetetom u vrtiću i školi s posebnim naglaskom na slušnu percepciju // Magistra Iadertina, 3 (2008), 3; 171-186 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 532803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Specifićnosti rada sa slijepim djetetom u vrtiću i školi s posebnim naglaskom na slušnu percepciju
(Specific features of working with a blind child in kindergarten and school with emphasis on audial perception)

Autori
Košta, Tomislav ; Zrilić, Smiljana

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 3 (2008), 3; 171-186

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
HNOS; kompetencije odgojitelja i učitelja; slijepo dijete u vrtiću i osnovnoj školi; slušna percepcija; specifična nastavna pomagala
(Croatian National Education Standard; teachers' competences; blind child in kondergarten and elementary school; audial perception; specific teacheng aid)

Sažetak
Odgoj i obrazovanje djece s oštećenjima vida, a bez drugih utjecajnih teškoća u razvoju, u redovnim vrtićima i osnovnim školama u RH pravo je djeteta zagarantirano važećim Zakonom o predškolskom odgoju i Zakonom o osnovnom školstvu, te pravilnicima vezanima uz zakone. Ipak, često mediji naglašavaju uspješnu integraciju slijepog djeteta kao neobičnu pojavu. U činjenici da se slijepi školuju nema ničeg neobičnog. Slijepo dijete, kao i sva druga djeca, želi igru i druženje s djecom u vrtiću, a u školskoj dobi želi učiti, imati svoj razred i učitelja i živjeti sa svojom obitelji. Da bi integracija slijepog djeteta u redovni vrtić i osnovnu školu bila uspješna, svi sudionici tog procesa moraju timski djelovati i gotovo svakodnevno proširivati svoje kompetencije iskustvima drugih, prateći literaturu, ali i iskustvom stečenim u radu sa slijepim djetetom. Osim stručnih kompetencija koje se odnose na poznavanje specifičnih metoda rada sa slijepim djetetom, a odnose se na detaljno i sustavno usmeno objašnjenje i dopunu podatcima o predmetu koji percipira, posebno dolaze do izražaja socijalne kompetencije. Ako u grupi ili razredu odgojitelj i učitelj stvore ozračje prihvaćanja svakog pojedinog, pa tako i slijepog djeteta, ostala djeca bit će spremna na uvažavanje razlika i pomoć djetetu s posebnim potrebama. Ako ima pozitivna socijalna iskustva u društvu svojih vršnjaka, slijepo dijete ne će reagirati negativnim emocijama na vlastitu sljepoću, niti će se povlačiti iz društva i razvijati negativan osjećaj različitosti. Pogotovo ako učitelj uočava i pohvaljuje aktivnosti u kojima se dijete ističe. Slijepa djeca ne moraju imati poseban dar za glazbu, ali je doživljavaju. Kako bi mogla ravnopravno sudjelovati u svim aktivnostima u vrtiću i školi, odgojitelji i učitelji često koriste igre, ali i ostale aktivnosti u kojima je najvažnija slušna osjetljivost. Ponekad učitelji sa strahom prihvaćaju integraciju slijepog djeteta u svoj razred. To je uglavnom zbog osjećaja nekompetentnosti za rad sa slijepim djetetom, u smislu nemogućnosti pružanja pomoći u radu s brajicom, ili straha da će njegovo uključivanje ometati rad s drugom djecom ili da će samo dijete imati dodatne teškoće u druženju s vršnjacima. U ovom radu opisana su dva slučaja uspješne integracije slijepog djeteta u vrtić i školu. Posebno se navode glazbene igre, koje će koristiti odgojiteljima i učiteljima koji u svojoj grupi/razredu imaju slijepo dijete. Isto tako, elaboriraju se specifičnosti rada u školi koje su regulirane Hrvatskim nacionalnim obrazovnim standardom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)

Avatar Url Tomislav Košta (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Košta, Tomislav; Zrilić, Smiljana
Specifićnosti rada sa slijepim djetetom u vrtiću i školi s posebnim naglaskom na slušnu percepciju // Magistra Iadertina, 3 (2008), 3; 171-186 (recenziran, članak, stručni)
Košta, T. & Zrilić, S. (2008) Specifićnosti rada sa slijepim djetetom u vrtiću i školi s posebnim naglaskom na slušnu percepciju. Magistra Iadertina, 3 (3), 171-186.
@article{article, author = {Ko\v{s}ta, Tomislav and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2008}, pages = {171-186}, keywords = {HNOS, kompetencije odgojitelja i u\v{c}itelja, slijepo dijete u vrti\'{c}u i osnovnoj \v{s}koli, slu\v{s}na percepcija, specifi\v{c}na nastavna pomagala}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {3}, number = {3}, issn = {1846-3606}, title = {Specifi\'{c}nosti rada sa slijepim djetetom u vrti\'{c}u i \v{s}koli s posebnim naglaskom na slu\v{s}nu percepciju}, keyword = {HNOS, kompetencije odgojitelja i u\v{c}itelja, slijepo dijete u vrti\'{c}u i osnovnoj \v{s}koli, slu\v{s}na percepcija, specifi\v{c}na nastavna pomagala} }
@article{article, author = {Ko\v{s}ta, Tomislav and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2008}, pages = {171-186}, keywords = {Croatian National Education Standard, teachers' competences, blind child in kondergarten and elementary school, audial perception, specific teacheng aid}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {3}, number = {3}, issn = {1846-3606}, title = {Specific features of working with a blind child in kindergarten and school with emphasis on audial perception}, keyword = {Croatian National Education Standard, teachers' competences, blind child in kondergarten and elementary school, audial perception, specific teacheng aid} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • OAIster, Base - Bielefeld Academie
  • Search Engine, Scientific Commons





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font