Pregled bibliografske jedinice broj: 532768
Glazbeno stvaralaštvo u primarnom odgoju i obrazovanju
Glazbeno stvaralaštvo u primarnom odgoju i obrazovanju // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola, odgoj i učenje za budućnost" / Jurčević Lozančić, Anka & Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 367-383 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 532768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno stvaralaštvo u primarnom odgoju i obrazovanju
(Musical Creativity in Primary Education)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola, odgoj i učenje za budućnost"
/ Jurčević Lozančić, Anka & Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 367-383
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
5. Međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima - Simpozij Škola, odgoj i učenje za budućnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno stvaralaštvo; primarno obrazovanje; djeca; solfeggio; ritamska improvizacija; melodijska improvizacija
(musical creativity; primary education; children; solfeggio lessons; rhythm improvisation; melody improvisation)
Sažetak
U radu je prikazano akcijsko istraživanje koje je provedeno s učenicima osnovne glazbene škole s ciljem unapređenja nastavne prakse uvođenjem glazbeno-stvaralačkih aktivnosti u nastavu solfeggia. Te su aktivnosti uvrštene u trećinu od ukupnog broja sati solfeggia i uvijek su se nadovezivale na temu koja je bila predviđena za određeni nastavni sat. To je omogućilo da se učenici duže bave svladavanjem ritamskih i intonacijskih vještina, a da im to ne postane previše jednolično. Uvođenjem glazbeno-stvaralačkih aktivnosti nastava solfeggia postala je bogatijom i raznovrsnijom. Podjednak interes učenici su pokazivali za sve aktivnosti glazbenog stvaranja, no pokazalo se da postoji znatnija razlika između pojedinih učenika u snalaženju pri izvođenju različitih glazbeno-stvaralačkih aktivnosti. Postoje određeni pomaci i u pogledu učeničkog doživljaja glazbenog stvaranja. Kako se učenici s tim područjem postepeno upoznaju u nastavi solfeggia ono im postaje sve bolje i važnije. Aktivnosti glazbenog stvaranja treba češće povezivati s ostalim aktivnostima kojima se nastoji razvijati ritamske i intonacijske vještine jer će na taj način i manje omiljeni načini rada postati učenicima mnogo zanimljiviji. Same aktivnosti moći će se provoditi duže nego inače jer u njima neće biti prisutno samo reproduciranje zadanih ritamskih ili melodijskih cjelina koje djeci nakon dužeg izvođenja postaju zamorne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)