Pregled bibliografske jedinice broj: 532366
Međunarodni znanstveni projekt: Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
Međunarodni znanstveni projekt: Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija // Bilaterarlni znanstveni kolkovij - Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
Virovitica, Hrvatska; Pitomača, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 532366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međunarodni znanstveni projekt: Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
(The international research project: INTERCULTURAL RELATIONS AND EDUCATION IN MINORITY LANGUAGES: CROATIA - SERBIA)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Bilaterarlni znanstveni kolkovij - Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
Mjesto i datum
Virovitica, Hrvatska; Pitomača, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 27.10.2011. - 30.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalni odnosi; obrazovanje na manjninskim jezicima; interkulturalni kurikulum
(intercultural relations; education in minority languages; intercultural curriculum)
Sažetak
Cilj međunarodnog znanstvenog projekta Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija je suradnja u znanstvenom, pedagogijskom utemeljenju i provedbi obrazovanja na manjinskim jezicima, posebno na hrvatskom jeziku u Republici Srbiji i srpskom jeziku u Republici Hrvatskoj, kroz razvoj odgojno- obrazovnih oblika i modela, koncipiranju nastavnih planova i programa, udžbenika i razvoju interkulturalnog kurikuluma kao važnog faktora stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije. Interkulturalni bi kurikulum trebao predvidjeti uvođenje novih pedagoških pristupa, metoda i praksi na razini škole i razreda, koji pomažu razviti kod učenika (kritički) osjećaj vlastitoga kulturnog identiteta te kroz njega i razumijevanje različitog nacionalnog i etničkog identiteta, kako bi mogli otkriti zajedničku humanost koja nadilazi sve kulturne i druge razlike. Zadaci projekta definirani su kao: poredbena analiza dosadašnjih iskustava i postignuća u Srbiji i Hrvatskoj na polju deklarativnog prihvaćanja europskih vrijednosti, demokracije, multikulturalnosti i uvažavanja prava nacionalnih manjina, zatim definiranja nekih od temeljnih odrednica (su)konstrukcije školskog, institucionalnog konteksta, te interkulturalnog kurikuluma, kao i koncipiranje koherentnog i sveobuhvatnog strateškog okvira razvoja školskog kurikuluma i određenja obrazovne politike u kontekstu diskursa nove obrazovne paradigme koja podrazumijeva razvoj aktivnog građanstva, interkulturalne komunikacije, jačanje demokratske kulture i uvažavanja ljudskih prava i prava nacionalnih i etničkih manjina kao okvira europskih integracija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)