Pregled bibliografske jedinice broj: 532315
O početcima časopisnoga reklamnog oglašavanja - od Gajevih oglasa do pisama u ulozi reklamnih poruka
O početcima časopisnoga reklamnog oglašavanja - od Gajevih oglasa do pisama u ulozi reklamnih poruka // Zadarski filološki dani III. / Šimun Musa (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2011. str. 417.-436. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 532315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O početcima časopisnoga reklamnog oglašavanja - od Gajevih oglasa do pisama u ulozi reklamnih poruka
(The Beginnings of Advertising in Periodicals – from Gaj's Ads to Letters Functioning as Commercial Messages)
Autori
Rišner, Vlasta ; Glušac, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zadarski filološki dani III.
/ Šimun Musa - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2011, 417.-436.
Skup
Zadarski filološki dani III.
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 05.06.2009. - 06.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ljudevit Gaj; Danica; Anđeo čuvar; jezik novina; jezik reklama; pisma
(Ljudevit Gaj; the periodical Danica; the periodical Anđeo čuvar; language of newspapers; language of advertisements; letters)
Sažetak
U prvom se dijelu rada opisuju reklamni oglasi koje objavljuje Ljudevit Gaj u Narodnim novinama i Danici. Ti se prvi oglasi dijele u dvije skupine: a) pozivi na pretplatu novina i časopisa, b) knjižni oglasi. Pozivi na novinsku i časopisnu pretplatu najčešće su i ilirski proglasi. U drugom se dijelu rada opisuje jedna vrsta kasnijih časopisnih reklama objavljenih u Branislavu i Anđelu čuvaru. Osobitost je tih reklama uključivanje pisama zadovoljnih kupaca određenoga proizvoda. Te se reklame uspoređuju prema Jakobsonovim jezičnim ulogama te se zaključuje da se uz referencijalnu u većoj mjeri potvrđuje emotivna uloga. Svojim dokumentarizmom pisma privlače kupce i pomažu ostvarivanju osnovne uloge reklamnih oglasa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1222665-2667 - Jezik i stil zavičajne periodike (Rišner, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek