Pregled bibliografske jedinice broj: 532313
Prema pismenosti 21. stoljeća: E-kompetencija nastavnika
Prema pismenosti 21. stoljeća: E-kompetencija nastavnika // Zrno: časopis za obitelj, vrtić i školu, 97-98 (2011), 123-124; 29-30 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 532313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema pismenosti 21. stoljeća: E-kompetencija nastavnika
(Towards 21. century literacy: E-competency of teachers)
Autori
Papić, Anita
Izvornik
Zrno: časopis za obitelj, vrtić i školu (0353-636X) 97-98
(2011), 123-124;
29-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
pismenosti 21. stoljeća; nastavnici; e-kompetentnost
(21. century literacy; e-competency; teachers)
Sažetak
Današnji nastavnici moraju posjedovati e- kompetencije kako bi pričali istim jezikom sa učenicima 21. stoljeća. Neka od osnovnih obilježja učenika 21. stoljeća su da posjeduju sofisticirane vještine vezane uz informacijsku i komunikacijsku tehnologiju i imaju specifične stilove učenja ; visoko cijene kreativnost, inovativnost i poduzetništvo ; vole multitasking i hipertekst, najbolje funkcioniraju kada su umreženi, žude za stalnim pohvalama i preferiraju učenje kroz igru ; Učenici ne mogu biti učinkoviti u sutrašnjem svijetu ako ih poučavamo jučerašnjim vještinama. Naime, od nastavnika se očekuje da posjeduju e- kompetencije kao što su kompetencije vezane uz računalom posredovanu komunikaciju (elektronička pošta, istovremene poruke, diskusijske skupine i raspravišta-forumi, brbljaonice, online oglasne ploče, mrežne stranice, online testovi, videokonferencije itd.), a s tim u vezi naravno i vještine pisane komunikacije (pravopis i gramatika). Nadalje, nastavnici bi trebali posjedovati e-kompetencije u smislu prihvaćanja i realizacije novih uloga kao moderatora, mentora, poticatelja, tehničkog savjetnika itd. odnosno prilagodljivosti različitim vrstama učenika i situacijama bez kontakta licem u lice. Naposljetku, e-kompetentan nastavnik trebao bi dobro poznavati tehnologiju i imati izvrsne organizacijske sposobnosti i sposobnosti upravljanja vremenom zbog sinkronih aktivnosti i davanja pravovremenih povratnih informacija učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-2691220-1012 - Knjižna baština u fondovima hrv. knjižnica: izazovi otkrivanja i interpretacije (Lakuš, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Anita Papić
(autor)