Pregled bibliografske jedinice broj: 532189
Slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima
Slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima, 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 532189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima
(Auditory processing in children with phonological disorder)
Autori
Vidačić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.10
Godina
2011
Stranica
45
Mentor
Blaži, Draženka
Neposredni voditelj
Blaži, Draženka
Ključne riječi
fonološki poremćaj; slušno procesiranje; test filtriranih riječi; test govora u buci; dihotički test riječi; dihotički test rečenica
(phonological disorder; auditory processing; Filtered word test; Test of speech in noise; Dichotic words test; Dichotic sentence test)
Sažetak
Fonološki poremećaj je termin koji se odnosi na teškoće ne samo u artikulacijskoj izvedbi glasova već i u mentalnoj i leksičkoj reprezentaciji. Slušno procesiranje označava način na koji ljudski mozak prihvaća i obrađuje zvukove oko nas. Kada govorimo o poremećaju slušnog procesiranja mislimo na negativne čimbenike koji narušavaju obradu i iterpretaciju pristiglih informacija. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati slušno procesiranje kod djece s fonološkim poremećajima te ih usporediti s djecom urednog razvoja izjedanačenih po dobi i spolu. Uzorak ispitanika eksperimentalne skupine uzet je u jednom zagrebačkom logopedskom kabinetu. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja. Korištena su sva četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi te Dihotički test rečenica). Rezultati su pokazali bolji ili jednak uspjeh eksperimentalne skupine u odnosu na kontrolnu na prva dva subtesta, dok su na Dihotičkom testu pokazali značajno lošije rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Draženka Blaži
(mentor)