Pregled bibliografske jedinice broj: 532148
Stabilizacija kolosiječnog zastora lijepljenjem - iskustva iz Europske unije i Hrvatske
Stabilizacija kolosiječnog zastora lijepljenjem - iskustva iz Europske unije i Hrvatske // Prvi BiH kongres o željeznicama / Čovrk, Enes (ur.).
Sarajevo: UKI - Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 532148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stabilizacija kolosiječnog zastora lijepljenjem - iskustva iz Europske unije i Hrvatske
(Ballast stabilization using bonding - experiences from the European Union and Croatia)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja ; Haladin, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prvi BiH kongres o željeznicama
/ Čovrk, Enes - Sarajevo : UKI - Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2011
Skup
The first BH Congress on Railways
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 29.09.2011. - 30.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stabilizacija zastora; lijepljenje tučenca
(ballast stabilisation; ballast bonding)
Sažetak
Suvremena kolosiječna konstrukcija mora biti u stanju odgovoriti sve većim zahtjevima koji se na nju postavljaju (porast brzina prometovanja, prijevozne sposobnosti pruge, udobnosti i sigurnosti vožnje te pouzdanosti i raspoloživosti željezničkog prometa), a koji za posljedicu imaju povećanje opterećenja na kolosijek. Kako bi klasična kolosiječna konstrukcija na zastornoj prizmi mogla odgovoriti ovim zahtjevima, pojedine željezničke uprave primjenjuju tehnologiju stabilizacije kolosiječnog zastora lijepljenjem. Kroz rad su prikazane prednosti navedene tehnologije te iskustva stečena tijekom njezine primjene od strane nekoliko europskih željezničkih uprava. U radu je opisana i prva primjena stabilizacije kolosijeka lijepljenjem u Hrvatskoj, provedena tijekom 2010. godine pri izgradnji novog željezničko-cestovnog prijelaza u Zagrebu. Izgradnja nove cestovne prometnice koja prelazi preko trase postojeće pruge zahtijevala je rekonstrukciju i nadogradnju kolosiječne konstrukcije. Cilj lijepljenja tucanika bio je povećanje nosivosti zastorne prizme u zoni prijelaza kako bi mogla prihvatiti velik obim teretnog prometa koji će prometovati novoizvedenom cestovnom prometnicom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb