Pregled bibliografske jedinice broj: 531074
Promjene u pravcu bržeg približavanja europskim obrazovnim standardima
Promjene u pravcu bržeg približavanja europskim obrazovnim standardima // VII. naučno-stručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem Na putu ka dobu znanja - Učeća organizacija : zbornik radova / Ristić, Dušan (ur.).
Novi Sad: Fakultet za menadžment u Sremskim Karlovcima Univerziteta Union, 2009. str. 109-110 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 531074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u pravcu bržeg približavanja europskim obrazovnim standardima
(Changs in the direction of faster corvengence to European educational standards)
Autori
Sučić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VII. naučno-stručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem Na putu ka dobu znanja - Učeća organizacija : zbornik radova
/ Ristić, Dušan - Novi Sad : Fakultet za menadžment u Sremskim Karlovcima Univerziteta Union, 2009, 109-110
ISBN
978-86-86067-27-3
Skup
Naučno-stručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem Ka dobu znanja - Učeća organizacija (7 ; 2009)
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.09.2009. - 26.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; promjene; europa; kompetencije
(education; change; Europe; competenc)
Sažetak
Razvoj društva temeljen na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe za promjenama na svim razinama društvenoga života i života pojedinca. Obrazovanje, koje ima prioritetnu ulogu u proizvodnji i prijenosu novih znanja vještina i kompetencija u pripremi pojedinca za rad i život u društvu, u tom je kontekstu dobilo veći značaj, te uz znanost postalo jedno od temeljnih pokretača razvoja društva. Razvoj društva i osposobljavanje pojedinca za život i rad u novim uvjetima, stvaraju potrebu za novim kompetencijama (inovativnost, kreativnost, informatička pismenost, timski rad, suradnički odnosi, osposobljenost za rješavanje problema, stalno stjecanje novih znanja, prilagođavanje promjenama), koje pred odgoj i obrazovanje stavljaju nove zahtjeve. Njih nije moguće ostvariti kroz tradicionalni odgojno-obrazovni sustav koji funkcionira kao sredstvo prenošenja i orijentacije na činjenično znanje. Pomak u kurikulumskoj politici s prenošenja znanja na razvoj kompetencija danas je dominantan trend u Europi i šire u svijetu. Stoga, stajalište da se u današnjem vrlo kompetitivnom gospodarskom i društvenom kontekstu obrazovanje, i s njim povezano znanje, kao ulaganje u novu vrijednost u smislu produktivnosti rada, mogu povećati postavljanjem visokih standarda u obrazovanju na nacionalnim razinama. Napori u cjelokupnom procesu su usmjereni prema ujednačavanju i razvoju obrazovnih standarda zemalja u tranziciji, približavajući se europskim obrazovnim standardima.
Izvorni jezik
Hrvatski