Pregled bibliografske jedinice broj: 530717
Razvoj glavnih odrednica metoda za istraživanje obilježja posjetitelja na turama u RH
Razvoj glavnih odrednica metoda za istraživanje obilježja posjetitelja na turama u RH, 2011. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 530717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj glavnih odrednica metoda za istraživanje obilježja posjetitelja na turama u RH
(Development of the main determinants for exploring the characteristics of visitors on tours in Croatia)
Autori
Marušić ; Zrinka ; Ivandić, Neven ; Sever, Ivan
Izvornik
Institut za turizam, Zagreb
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2011
Ključne riječi
turizam; metoda za istraživanja obilježja posjetitelja; turističke ture; Hrvatska
(tourism; metods for exploring the characteristics of visitors; Croatia)
Sažetak
Prijedlog glavnih odrednica metodološkog okvira istraživanja obilježja posjetitelja na turama temeljen je na metodološkom okviru istraživanja TOMAS i pregledu relevantnih inozemnih istraživanja, a obuhvaća: • određivanje ciljeva istraživanja • razvoj glavnih tema sadržaja istraživanja i postavljanje okvira za izradu instrumenta istraživanja • postavljanje osnova za definiranje populacije, odnosno osnovnog skupa (obuhvata istraživanja) • postavljanje osnova za odabir dizajna i alokacije uzorka • izbor načina provođenja istraživanja. Studijom su postavljeni sljedeći ciljevi istraživanja: • definiranje i provjera metodološkog okvira za praćenje obilježja turističke potražnje posjetitelja na kružnim putovanjima (turama) • utvrđivanje obilježja posjetitelja na kružnim putovanjima u Hrvatskoj • utvrđivanje glavnih prednosti i slabosti turističke ponude vezane uz kružna putovanja u Hrvatskoj • utvrđivanje opsega i strukture turističkih izdataka na kružnim putovanjima. Teme sadržaja istraživanja obuhvaćaju: sociodemografski profil posjetitelja na turama u Hrvatskoj u 2012. godini, pripremu putovanja i razloge odabira ture, glavna obilježja ture/putovanja i ocjenu zadovoljstva, izdatke posjetitelja na putovanju te konkurentnost turističke ponude tura u Hrvatskoj u odnosu na konkurentske makro destinacije. Okvir za izbor uzorka tura zasnivat će se na popisu tura koji je potrebno kreirati na osnovu informacija prikupljenih od turističkih agencija koje nude ture. Reprezentativnost rezultata s obzirom na glavna obilježja ponude osigurat će se korištenjem stratificiranog slučajnog uzorka sa stratumima: itinerer, sezona, duljina ture. Kao način prikupljanja podataka predlaže se osobni intervju s ispitanicima - turistima na povratku s tura u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
126-0000000-3347 - Mjerenje važnosti utjecaja turizma na gospodarstvo Hrvatske (Čorak, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb