Pregled bibliografske jedinice broj: 530651
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski Fakultet, Petrinja
CROSBI ID: 530651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata
(Musical content as a factor in the intensification of work in the preparatory part of the lesson)
Autori
Meaški, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski Fakultet
Mjesto
Petrinja
Datum
27.06
Godina
2011
Stranica
43
Mentor
Prskalo, Ivan
Neposredni voditelj
Badrić, Marko
Ključne riječi
pripremni dio sata; glazbeni sadržaji; intenzitet
(preliminary part of an hour; musical content; intensity)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku koje je činilo 18 učenika 4. razreda Osnovne škole Dragutina Tadijanovića u Petrinji. Učenici su promatrani u dva sata tjelesne i zdravstvene kulture odnosno u njegovom pripremnom dijelu sata, na prvom satu s primjenom glazbenih sadržaja i drugom bez primjene glazbenih sadržaja. Cilj istraživanja bio je utvrditi fiziološko opterećenje učenika u pripremnom dijelu sata kod primjene glazbenih sadržaja i bez njih, te dolazi li do povećanja fiziološkog opterećenja procijenjeno frekvencijom srca na minutu poslije pripremnog dijela sata s primjenom glazbenih sadržaja. Registrirane su varijable frekvencije srca u mirovanju, nakon uvodnog dijela sata i nakon pripremnog dijela sata s ciljem utvrđivanja utjecaja glazbe na intenzitet vježbanja. Proveden je upitnik sa šest varijabli kako bi se provjerio stav učenika prema vježbanju uz glazbu i vježbanju bez glazbe, u kojem se željelo ispitati koji način vježbanja im se više sviđa, koje vježbanje im je zabavnije, te prilikom kojeg vježbanja su se osjećali opuštenije, a tijekom kojeg umornije. Temeljem provedenog istraživanja utvrđeno je da su u pripremnom dijelu sata s primjenom glazbenih sadržaja učenici postigli veći intenzitet rada. U stavovima o ta dva sata nema statistički značajne razlike, ali nominalno se vidi da su učenici odgovore klasificirali prema pozitivnom polu kod sata s glazbom. Iz odgovora učenika može se zaključiti kako glazba stvara ugodniju atmosferu tijekom vježbanja, smanjuje monotoniju i tako je učenicima manje dosadno. Stvaranjem ugodne atmosfere glazba neutralizira osjećaj umora, te se učenici osjećaju opuštenije, a istovremeno su motiviraniji za rad i zbog toga im se više sviđa vježbanje uz glazbu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Marko Badrić, asistent pomagao je kandidatkinji u izradi završnog rada
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb