Pregled bibliografske jedinice broj: 530380
Sprintersko trčanje djece mlađe školske dobi
Sprintersko trčanje djece mlađe školske dobi // Zbornik radova ''Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću - kompetencije učenika'' / Prskalo, Ivan ; Novak, Dario (ur.).
Poreč: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011. str. 74-81 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 530380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sprintersko trčanje djece mlađe školske dobi
(Sprint running of children in younger school age)
Autori
Blažević, Iva ; Babić, Vesna ; Antekolović, Ljubomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova ''Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću - kompetencije učenika''
/ Prskalo, Ivan ; Novak, Dario - Poreč : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011, 74-81
ISBN
953-95082-8-2
Skup
6th FIEP European Congress of Physical Education
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 18.06.2011. - 21.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sprint ; dinamika trčanja ; djeca
(sprint running ; running dynamics ; children)
Sažetak
U Nacionalnomu okvirnomu kurikulumu su definirana očekivana učenička postignuća za sva odgojno- obrazovna područja po ciklusima, a u okviru prvog ciklusa tjelesno i zdravstvenog područja (od 1. do 4. razreda osnovne škole) jedan od ciljeva je osposobiti djecu za primjenu prirodnih oblika kretanja u svakodnevnom životu i radu. Trčanje spada u prirodne oblike kretanja i nije zahtjevno s obzirom na izvedbu, ali za postizanje uspjeha u trčanju nužno je ovladati dobrom tehnikom trčanja. Na uzorku od 150 učenika i učenica prvog i drugog razreda jedne pulske osnovne škole napravljeno je istraživanje s ciljem da se utvrdi modalitet trčanja (postavljanje stopala na podlogu preko prstiju, punog stopala ili pete) i razlike u antropometrijskim karakteristikama i postignutom vremenu u trčanju na 50 m između djevojčica i dječaka mlađe školske dobi. Dobiveni rezultati kod djevojčica i dječaka mlađe školske dobi ukazuju da veliki broj djece nepravilno postavlja stopalo na podlogu u sprinterskom trčanju te da učenje pravilne tehnike trčanja treba biti jedan od prioriteta u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u prvom obrazovnom ciklusu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
034-0000000-2340 - Biomehanička efikasnost vrhunskih hrvatskih sportaša (Antekolović, Ljubomir, MZOS ) ( CroRIS)
034-0342607-2279 - Fiziološke determinante uspješnosti u sportovima izdržljivosti (Šentija, Davor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb