Pregled bibliografske jedinice broj: 530221
Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: Rezultati nacionalnog istraživanja mladih
Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: Rezultati nacionalnog istraživanja mladih // Revija za sociologiju, 41 (2011), 77-97 doi:10.5613/rzs.41.1.5 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 530221 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: Rezultati nacionalnog istraživanja mladih
(Attitudes towards Comprehensive School-based Sex Education in Croatian Schools: Results from a National Study of Youth)
Autori
Modrić, Jegor ; Šoh, Damir ; Štulhofer, Aleksandar
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 41
(2011);
77-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
seksualna edukacija; cjelovita seksualna edukacija; mladi; škola; UNESCO-ve smjernice za seksualnu edukaciju; religioznost
(sex education; comprehensive sex education; youth; schools; UNESCO guidelines for sex education; religiosity)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, provedeno je metodom ankete u veljači 2010. godine na stratificiranom nacionalnom uzorku osoba u dobi od 18 do 25 godina (N = 1005). Većina sudionika (83, 8%) je bila mišljenja kako bi »seksualni odgoj i edukaciju« trebalo uvesti u hrvatske škole. Kao idealnu osobu za izvođenje programa naveli su liječnika/cu (36, 9%), odnosno vršnjake edukatore (23%). Niti jedna od 11 ponuđenih tema cjelovite seksualne edukacije, izvedenih iz nedavno objavljenih UNESCO-vih Međunarodnih smjernica za seksualnu edukaciju, nije ocijenjena nevažnom. Najvažnijima su procijenjene teme Spolno prenosive bolesti i zaštita, Seksualno uznemiravanje i zlostavljanje te Trudnoća i roditeljstvo. Ukupna prosječna ocjena za svih 11 tema iznosila je 3, 26 (SD = 0, 46 ; teorijski raspon = 1–4). Premda su utvrđene spolne razlike u prihvaćanju nekih tema, rangiranje tri najprihvaćenije, odnosno najmanje prihvaćene tematske jedinice nije se pokazalo spolno specifičnim. Izrazito religiozni i nereligiozni sudionici vrlo malo su se razlikovali u ocjeni važnosti i rangiranju ponuđenih tema. U cjelini, nalazi upućuju na to da bi većina mladih u Hrvatskoj mogla biti sklona istoj ili vrlo sličnoj koncepciji seksualne edukacije u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1080116-0911 - Bihevioralno praćenje HIV/AIDSa (Štulhofer, Aleksandar, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- SCOPUS (Elsevier, Amsterdam, Netherlands)
- SocINDEX (EBSCO, Ipswich, USA)