Pregled bibliografske jedinice broj: 530100
Riječka luka - Razvojni potencijal Primorsko-goranske županije i Republike Hrvatske
Riječka luka - Razvojni potencijal Primorsko-goranske županije i Republike Hrvatske // Prostorno planiranje u Primorsko-goranskoj županiji / Črnjar, Mladen (ur.).
Rijeka: Javna ustanova Zavod za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije, 2011. str. 121-134 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 530100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Riječka luka - Razvojni potencijal Primorsko-goranske županije i Republike Hrvatske
(Port of Rijeka - The Development potential of the County of Primorje and Gorski kotar and the Republic of Croatia)
Autori
Dundović, Čedomir ; Grubišić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Prostorno planiranje u Primorsko-goranskoj županiji
/ Črnjar, Mladen - Rijeka : Javna ustanova Zavod za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije, 2011, 121-134
ISBN
978-953-7221-40-9
Skup
Okrugli stol "Prostorno planiranje u Primorsko-goranskoj županiji"
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 06.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
luka Rijeka; lučka politika; pomorska strategija; razvoj lučkog sustava; pomorski plovni putovi; transportno tržište
(Port of Rijeka; port policy; maritime strategy; development of the port system; waterways; transport market)
Sažetak
Zahtjevi europskoga transportnog tržišta u pogledu distribucije tranzitnog tereta preko morskih luka određuju buduću ulogu luke Rijeka i riječkoga prometnog pravca. Postojeća lučka infrastruktura ne može udovoljiti zahtjevima koje postavljaju kopneni logistički operateri u odnosu na kontejnerski i ro-ro promet. Pretpristupna pomorska strategija Republike Hrvatske ističe važnost preobrazbe luka u moderna logistička središta što je preduvjet za ostvarivanje većeg udjela tranzitnog tereta. Ujednačenost kvalitete prometne infrastrukturne mreže važna je zbog ukupne konku rentnosti gospodarstva Europske Unije, te društvene i ekološke prihvatlji vosti razvoja transporta. Koncentracija kontejnerskog prometa u lukama sjeverozapadne Europe nepovoljno se odražava na društvenu i ekološku komponentu razvoja pa se na razini Europske komisije potiče razvoj alternativnih transportnih pravaca. Prije svega se to odnosi na razvoj mediteranskog i jadranskoga prometnog pravca te na stimuliranje koncepta pomorskih plovnih putova (“Motorways of the Sea”). Luka Rijeka zajedno s ostalim sjevernojadranskim lukama predstavlja prirodan i logičan izbor za ostvarivanje koncepta održive raspodjele prostornih i prometnih resursa u okviru jedinstvenoga europskog prostora i jedinstvenoga europskog tržišta. Zbog toga je važno na vrijeme prepoznati značenje tranzitne uloge riječke luke za tržišta jugoistočne Europe te pripremiti i pokrenuti projekte izgradnje novoga kontejnerskog terminala i visoko kvalitetne kopnene prometne infrastrukture kojom bi se luka Rijeka vezala na TEN-T mrežu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
112-1121722-3308 - KVANTITATIVNE METODE U FUNKCIJI OPTIMALNOG UPRAVLJANJA POMORSKIM SUSTAVOM (Bistričić, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka