Pregled bibliografske jedinice broj: 530037
Slušno procesiranje kod djece s govorno- jezičnim poremećajima
Slušno procesiranje kod djece s govorno- jezičnim poremećajima // Čovjek i govor: Znanstveno-stručna monografija VII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2012. str. 407-428 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 530037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušno procesiranje kod djece s govorno-
jezičnim poremećajima
(Research of Auditory Processing in
Children with Speach and Language
Disorders)
Autori
Vincek, Maja ; Lanc, Sanja ; Heđever, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Čovjek i govor: Znanstveno-stručna monografija VII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema
/ Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2012, 407-428
ISBN
978-953-95195-8-0
Skup
VII. međunarodni simpozij verbotonalnog sistema Čovjek i govor– 50 godina SUVAG-a"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2011. - 21.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slušno procesiranje ; govorno – jezični poremećaj ; poremećaj slušnog procesiranja
(auditory processing ; speech and language disorders ; auditory processing disorder)
Sažetak
Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Prema ASHA-i (2005.) poremećaj slušnog procesiranja je definiran kao senzorički poremećaj koji pogađa slušanje, razumijevanje govora i jezika te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. Poremećaj slušnog procesiranja je najbolje opisan kao nedostatak u neuralnom procesiranju slušnih podražaja u središnjem živčanom sustavu koji može koegzistirati, ali nije rezultat disfunkcija u ostalim osjetnim modalitetima. Prema Dawes i sur. (2008.) ovaj poremećaj je karakteriziran teškoćama u slušanju uz postojanje urednog audiograma. Taj nedostatak dolazi do izražaja u nepovoljnim okolinskim uvjetima. U školske djece taj poremećaj može biti uzrok teškoća učenja (jezika i pismenosti) te posljedično i lošeg uspjeha u školi. Cilj ovog istraživanja jest usporedba sposobnosti slušnog procesiranja djece sa i bez govorno-jezičnih poremećaja. Primijenjena je baterija od četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi i Dihotički test rečenica) a uzorak je sačinjavalo dvadesetero djece u dobi od sedam do devet godina s dijagnozom iz spektra govorno-jezičnih poremećaja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG
Profili:
Mladen Heđever
(autor)