Pregled bibliografske jedinice broj: 530026
TEST ZA OTKRIVANJE POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA
TEST ZA OTKRIVANJE POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA // Specijalna edukacija i rehabilitacija danas / Glumbić, Nenad ; Vučinić, Vesna (ur.).
Beograd: Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, 2011. str. 24-31 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 530026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TEST ZA OTKRIVANJE POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA
(TEST FOR THE DETECTION OF AUDITORY PROCESSING DISORDERS)
Autori
Heđever, Mladen ; Sardelić, Senka ; Farago, Emica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Specijalna edukacija i rehabilitacija danas
/ Glumbić, Nenad ; Vučinić, Vesna - Beograd : Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu, 2011, 24-31
ISBN
978-86-6203-029-0
Skup
V međunarodni naučni skup ''SPECIЈALNA EDUKACIЈA I REHABILITACIЈA DANAS''. UNIVERZITET U BEOGRADU, FAKULTET ZA SPECIЈALNU EDUKACIЈU I REHABILITACIЈU
Mjesto i datum
Zlatibor, Srbija, 24.09.2011. - 27.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poremećaji slušnog procesiranja; jezične teškoće; teškoće učenja
(auditory processing disorders; language impairment; learning difficulties)
Sažetak
Rad prezentira rezultate znanstvenog istraživačkog projekta koji je obuhvatio izradu potpuno nove baterije testova na ovim prostorima za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja. Slušno procesiranje podrazumijeva perceptivno procesiranje slušnih informacija u središnjem živčanom sustavu i neurobiološku aktivnost koja je u podlozi tog procesiranja. Dolazi do izražaja u nepovoljnoj akustičkoj okolini, karakteriziran teškoćama u razumijevanju govora a može biti uzrok jezičnih teškoća, čitanja, pisanja te posljedično i lošeg uspjeha u školi. PSP nije vrsta specifične teškoće učenja i nije uzrokovan jezičnim, kognitivnim ili drugim čimbenicima povezanim s višim stupnjem organizacije u ljudskom mozgu. Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) senzorički je poremećaj koji najčešće pogađa slušanje, razumijevanje govora i učenje te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. PSP nije uzrokovan oštećenjem sluha ili kognitivnih funkcija već se odnosi na ograničenja u prijenosu, analizi, organizaciji, transformaciji, obradi, pohranjivanju, vraćanju i uporabi auditivnih informacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb