Pregled bibliografske jedinice broj: 530020
Primjena testa filtriranih riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole
Primjena testa filtriranih riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole, 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 530020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena testa filtriranih riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Application of filtered words test on students of first four grades of elementary school)
Autori
Perić, Duška
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.10
Godina
2011
Stranica
42
Mentor
Heđever, Mladen
Neposredni voditelj
Bonetti, Ana
Ključne riječi
slušno procesiranje; poremećaj slušnog procesiranja; test filtriranih riječi; kronološka dob
(auditory processing; auditory processing disorder; filtered words test; chronological age)
Sažetak
Slušno procesiranje kao termin se koristi za opisivanje onoga što se dogaĎa kada ljudski mozak prepoznaje i interpretira zvukove koje čuje u okolini. Kod nekih se osoba unatoč zdravim slušnim stanicama i urednoj slušnoj osjetljivosti, pojavljuju problemi s procesiranjem informacije, točnije, javlja se Poremećaj slušnog procesiranja. Poremećaj slušnog procesiranja, definira se kao teškoća u različitim aspektima slušne percepcije: vremenskim aspektima slušanja, lokalizaciji i lateralizaciji zvukova, te spektralnom slušanju. Cilj ovog diplomskog rada je ispitati učenike prva četiri razreda osnovne škole pomoću testa filtriranih riječi, te utvrditi postoje li razlike s obzirom na dob. U tu svrhu primijenjena je baterija testova za procjenu poremećaja slušnog procesiranja, koja se sastoji od četiri subtesta: test filtriranih riječi, test govora u buci, dihotički test riječi, dihotički test rečenica. Uzorak ispitanika činilo je 436 učenika, a testiranje je provedeno u osnovnim školama u Zagrebu, Kupresu i Zadru. Rezultati istraživanja potvrĎuju postavljenu hipotezu, odnosno pokazuju da s porastom kronološke dobi raste i broj točnih odgovora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb