Pregled bibliografske jedinice broj: 529855
Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti
Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 529855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti
(School today - the community for recognition, acceptance and respect for diversity)
Autori
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
škola; prihvaćanje; različitost
(School; acceptance; diversity)
Sažetak
Različitost je u školi danas temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno- obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima. Tako koncipiran kurikulum nalaže priznavanje, prihvaćanje i uvažavanje specifičnih potreba učenika koji su uvjetovani njihovom različitošću i posebnostima na individualnoj razini. U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Pitanje različitosti u školi danas u središte pozornosti dovodi promišljanje mogućnosti poticanja jednakog i ravnomjernog razvoja svakog pojedinog učenika, bez obzira na njegove individualne razlike. Pritom kompleksnost odgojno-obrazovnog procesa proizlazi iz raznovrsnosti ciljeva, sadržaja, pristupa, metoda, socijalnih oblika rada, postignuća i evaluacijskih postupaka. Primjena ovih elemenata podupire uvažavanje individualnih razlika učenika, te pretpostavlja učitelja čija se profesionalna umijeća ogledaju u njegovim pedagoškim, didaktičkim, metodičkim, predmetnim, kognitivnim, afektivnim, interkulturalnim, socijalnim i refleksivnim kompetencijama. Školski kontekst obogaćen tolerancijom i socijalnom osjetljivošću, komunikacijskom slobodom i neugroženošću, empatijom, te prepoznavanjem i uvažavanjem elemenata razlikovanja elementarna je pretpostavka skladnih odnosa u razredu i kreiranja nastavnog procesa koji individualne razlike podupire kao šansu za učenje i međusobno obogaćivanje. U školama koje su, ne samo zajednice razvijanja pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti, nego i zajednice priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti osposobljavamo učenike za (su)život s različitostima na individualnoj razini specifičnih potreba, te na razini kulturoloških različitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija