Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 529855

Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti


Zrilić, Smiljana
Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 529855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti
(School today - the community for recognition, acceptance and respect for diversity)

Autori
Zrilić, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"

Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 12.06.2011

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
škola; prihvaćanje; različitost
(School; acceptance; diversity)

Sažetak
Različitost je u školi danas temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno- obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima. Tako koncipiran kurikulum nalaže priznavanje, prihvaćanje i uvažavanje specifičnih potreba učenika koji su uvjetovani njihovom različitošću i posebnostima na individualnoj razini. U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Pitanje različitosti u školi danas u središte pozornosti dovodi promišljanje mogućnosti poticanja jednakog i ravnomjernog razvoja svakog pojedinog učenika, bez obzira na njegove individualne razlike. Pritom kompleksnost odgojno-obrazovnog procesa proizlazi iz raznovrsnosti ciljeva, sadržaja, pristupa, metoda, socijalnih oblika rada, postignuća i evaluacijskih postupaka. Primjena ovih elemenata podupire uvažavanje individualnih razlika učenika, te pretpostavlja učitelja čija se profesionalna umijeća ogledaju u njegovim pedagoškim, didaktičkim, metodičkim, predmetnim, kognitivnim, afektivnim, interkulturalnim, socijalnim i refleksivnim kompetencijama. Školski kontekst obogaćen tolerancijom i socijalnom osjetljivošću, komunikacijskom slobodom i neugroženošću, empatijom, te prepoznavanjem i uvažavanjem elemenata razlikovanja elementarna je pretpostavka skladnih odnosa u razredu i kreiranja nastavnog procesa koji individualne razlike podupire kao šansu za učenje i međusobno obogaćivanje. U školama koje su, ne samo zajednice razvijanja pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti, nego i zajednice priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti osposobljavamo učenike za (su)život s različitostima na individualnoj razini specifičnih potreba, te na razini kulturoloških različitosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana
Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti // Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima"
Pitomača, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
Zrilić, S. (2011) Škola danas – zajednica priznavanja, prihvaćanja i uvažavanja različitosti. U: Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima".
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2011}, keywords = {\v{s}kola, prihva\'{c}anje, razli\v{c}itost}, title = {\v{S}kola danas – zajednica priznavanja, prihva\'{c}anja i uva\v{z}avanja razli\v{c}itosti}, keyword = {\v{s}kola, prihva\'{c}anje, razli\v{c}itost}, publisherplace = {Pitoma\v{c}a, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2011}, keywords = {School, acceptance, diversity}, title = {School today - the community for recognition, acceptance and respect for diversity}, keyword = {School, acceptance, diversity}, publisherplace = {Pitoma\v{c}a, Hrvatska; Virovitica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font