Pregled bibliografske jedinice broj: 52951
Relacije samoprocjena i procjena od strane drugih, osobina ličnosti teniskih učitelja i trenera
Relacije samoprocjena i procjena od strane drugih, osobina ličnosti teniskih učitelja i trenera // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 15 (2000), 1-2; 19-29 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 52951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije samoprocjena i procjena od strane drugih,
osobina ličnosti teniskih učitelja i trenera
(The relation between selfevaluation and
evaluation by the others of tennis trainers
characteristics and personality)
Autori
Barbaros Tudor, Petar ; Bosnar, Ksenija ; Matković, Bojan
Izvornik
Hrvatski športskomedicinski vjesnik (0354-0766) 15
(2000), 1-2;
19-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
tenis ; učitelj ; trener ; samoprocjene osobina
(tennis ; coach ; trainer ; selfevaluation of characterisitics)
Sažetak
Napredak učenika (početnika) i igrača (sportaša) uvjetovan je s više okolinskih faktora. Jedan od njih je učitelj odnosno trener. Uvidom u dosadašnja istraživanja, izuzetno puno učenika-igrača odustaje od tenisa radi lošeg pristupa učitelja-trenera te lošeg provođenja tenis sata. Cilj ovog rada bio je konstruirati skalu atributa kojima se u literaturi opisuju poželjne i nepoželjne osobine učitelja-trenera. Tom skalom utvrđeno je viđenje učitelja-trenera o svojim vlastitim osobinama i provjereno mišljenje učenika-igrača o njihovim trenerima. Skale su primijenjene na 41 učitelju-treneru i na 109 učenika-igrača. Multivarijatnom analizom varijance utvrđena je statistički značajna razlika u rezultatima igrača i trenera (p=0.001). Može se zaključiti da treneri sebe statistički značajno bolje ocjenjuju nego što ih ocjenjuju njihovi učenici. Univarijatne analize varijance su pokazale značajne razlike uz razinu zaključivanja od p=0.05 na skalama razumljiv- nerazumljiv i stručan-nestručan. U provedenom istraživanju, gledajući sve rezultate, možemo reći da su učenici-igrači dominantno ocijenili svoje učitelje-trenere poželjnim osobinama dok su rezultati trenera bili poprilično realni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Kineziologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Biomedicina Croatica
- Sports Medicine Bulletin
- Sports Documentation Monthly Bulletin
- Sport Physiotherapy: A Bibliography
- Ergogenic Aids In Sport: A Bibliography
- Sports Nutrition: A Bibliography