Pregled bibliografske jedinice broj: 52943
Upravljanje, rukovođenje i interni razvoj u hrvatskom školstvu
Upravljanje, rukovođenje i interni razvoj u hrvatskom školstvu // Napredak (Zagreb), 140 (1999), 1; 45-59 (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
CROSBI ID: 52943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje, rukovođenje i interni razvoj u hrvatskom školstvu
(Management and internal development in contemporary croatian education system)
Autori
Staničić, Stjepan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 140
(1999), 1;
45-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni
Ključne riječi
Upravljanje; rukovođenje; razvoj škole; ravnatelj; stručni suradnik; školski pedagog
(administration; personnel management; headmaster; leadership; development of)
Sažetak
U prilogu je obrađena problematika školskog menadžmenta koja se u hrvatskom školstvu ostvaruje
kroz dvije temeljne funkcije - upravljanje i rukovođenje. Upravljanje je izloženo od razine zakonodavne i
izvršne državne vlasti, njezinih upravnih tijela, regionalno i lokalno te do razine odgojno-obrazovne
ustanove. Osobito je istaknuta potreba usklađivanja administrativnog i stručnog upravljanja. U dijelu koji se
bavi rukovođenjem naznačene su odrednice ravnateljske funkcije u odgojno-obrazovnim ustanovama (uvjete
koje ravnatelj mora ispunjavati prije izbora na funkciju, procedura izbora i imenovanja, obveze u
odgojno-obrazovnom radu, načina njegova razrješenja i dr.). Posebno je obrađena administrativna i stručna
uloga ravnatelja s naglaskom na njegovom pedagoškom rukovođenju školom.
U okviru internog razvoja škole izložena je specifičnost Hrvatske koja već gotovo 40 godina potiče ostvarivanje
razvojno-pedagoških funkcija uključujući u svoj odgojno-obrazovni proces specijalizirane stručnjake: školskog
pedagoga, psihologa, defektologa i socijalnog radnika. Izloženi su uzroci uspostavljanja razvojnih funkcija u
školi, područje razvojno-pedagoškog rada u školi, ključna područja rada pojedinih profila specijaliziranih
stručnjaka, njihov razvojni put, zastupljenost i dr. Opći je zaključak da je znatno bolja pedagoška situacija u
onim školama koje su ekipirane spomenutim stručnjacima i da se program u takvim školama znatno kvalitetnije
ostvaruje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA