Pregled bibliografske jedinice broj: 529189
Utjecaj obilježja ispitanika na odabir prodajnog kanala za svježe meso
Utjecaj obilježja ispitanika na odabir prodajnog kanala za svježe meso, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 529189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj obilježja ispitanika na odabir prodajnog kanala za svježe meso
(Influence of respondents characteristics on selection of sales channels for fresh meat)
Autori
Smrkulj, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2011
Stranica
44
Mentor
Cerjak, Marija
Ključne riječi
anketa potrošača; svježe meso; prodajni kanali
(consumer survey; fresh meat; sales channels)
Sažetak
Najvažniji prodajni kanali za svježe meso u Hrvatskoj su mesnice i supermarketi, dok se manji dio mesa kupuje izravno od proizvođača. Cilj ovog rada je bio utvrditi čimbenike koji utječu na odabir pojedinog prodajnog kanala za svježe meso. Sukladno cilju rada provedena je anketa kojom su prikupljeni podaci o potrošačkim preferencijama za odabir pojedinog prodajnog kanala za svježe meso. Rezultati istraživanja pokazali su da potrošači najčešće kupuju piletinu u supermarketima, a svinjetinu i govedinu u mesnicama. Janjetina se kupuje podjednako učestalo u mesnicama kao i izravno od proizvođača. Rezultati su potvrdili da se najviše mesa kupuje u supermarketima i malim kvartovskim dućanima. Manji postotak mesa se u kupuje u mesnicama i izravno od proizvođača. Sami potrošači uglavnom kupuju meso istog proizvođača, a najčešće kupuju jednom tjedno. Općenito, hi-kvadrant analizom je utvrđeno da prebivalište i mjesto odrastanja utječu na mjesto kupnje peradi, govedine i janjetine dok dob utječe na kupnju govedine. Na kupnju svinjetine utječe mjesto odrastanja. Spol, stupanj obrazovanja te mjesečna primanja ne utječu na mjesto kupnje svježeg mesa. Potrošači koji imaju prebivalište u gradu uglavnom češće kupuju meso govedine i janjetine u mesnicama, od ispitanika koji žive na selu. Potrošači peradi najčešće kupuju meso peradi u supermarketima. Općenito, potrošači peradi su uglavnom iz grada. Na mjesto kupovine svinjetine utječe mjesto odrastanja, tako da ispitanici iz grada i iz sela, najčešće kupuju svinjetinu u mesnicama. Kupci govedine u mesnicama su uglavnom ispitanici svih dobi osim ispitanika srednje mlađe životne dobi (30 - 39 godina) koji podjednako kupuju i u supermarketima i u mesnicama. Ispitanici sa prebivalištem ili mjestom odrastanja u gradu kupuju janjetinu u mesnicama, za razliku od ispitanika sa prebivalištem ili mjestom odrastanja na selu koju najčešće kupuju janjetinu izravno od proizvođača. Spol, stupanj obrazovanja te mjesečna primanja ne utječu na mjesto kupnje svježeg mesa. Od svih vrsta mesa, potrošači najviše kupuju piletinu, a nešto manje i svinjetinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija