Pregled bibliografske jedinice broj: 528778
ULOGA LIDERA U KRIZNOM KOMUNICIRANJU
ULOGA LIDERA U KRIZNOM KOMUNICIRANJU // Društvo i tehnologija 2011
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 528778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA LIDERA U KRIZNOM KOMUNICIRANJU
(ROLE OF LEADER IN CRISIS COMMUNICATION)
Autori
Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Kučiš, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Društvo i tehnologija 2011
/ - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2011
ISBN
978-953-6226-21-4
Skup
Društvo i tehnologija 2011
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska; Lovran, Hrvatska, 28.06.2011. - 30.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Lider; komunikacijski menadžment; krizno komuniciranje; informacija; komunikacija; medij; komunikologija
(Lider; communication management; crisis communication; information; communication; media; communication science)
Sažetak
Autori u radu hipotetski polaze od temeljnog komunikacijskog modela (Shannon -Weaver) koji, u suvremenom komunikacijskom upravljačkom kriznom menadžmetu, ima daleko širu upotrebnu komunikacijsku vrijednost u procesu ljudske komunikacije od njegove čiste temeljne informacijsko-tehničke funkcije. Komunikacijsku ulogu lidera analiziraju s aspekta informacijsko-komunikacijske misije lidera i njegove vizije u komunikativnom predviđanju i upravljanju individualnim kriznim zadacima na svim razinama globalne, regionalne, nacionalne i lokalne krizne komunikacije. Holističku analizu »lidera«, kao vođe, u sustavu upravljanja kriznom komunkacijom promatraju kao (ne)stvarno i (ne)praktično lidersko komunikacijsko vođenje u opasnostima i krizama koje se događa građanima u uvjetima krizne dinamičke komunikacije. Komunikativnu ulogu lidera u kriznim situacijama sustavno i algoritamski razrađuju primjenjujući originalni model (»Shannon –Weaver)« vođenja i upravljanja kriznom komunikacijom u pet temeljnih komunikacijskih elemenata: (1) Lider kao izvor i kreator informacija i kriznih poruka ; (2) Lider kao komunikativni odašiljač kriznih poruka i signala ; (3) Uloga lidera u komunikacijsko-medijskom kanalu prijema, odašiljanja, transformiranja i prilagođavanja signala u prijenosu kriznih poruka ; (4) Lider kao komunikativni prijemnik u procesu "dekodiranja" (rekonstrukcije) poruke i kriznih signala ; i (5) Komunikativna uloga lidera na tehničkom odredištu prijema kriznih tehničkih signala, informacija i poruka”. Ulogu »lidera« temelje i analiziraju na studiji kriznih slučaja (Case Study) na iznenadnim, podmuklim i nepredvidljivim događanjima (Japan – nuklearna katastrofa, Osama bin Laden, Gadafi, Egipat, Tunis, Sirija, Jemen, .., potresi, vulkani, cunami, naftna mrlja u meksičkom zaljevu) koji se prema teoriji komunikacija u razmjeni medijskih kriznih poruka s građanima i društvenim subjektima materijaliziraju i komunikativno instrumentaliziraju. Autori u zaključku rada problematizraju ulogu lidera u procesu kriznog komuniciranja kroz dvije suprostavljene relacije »lider kao komunikativna istina« ili »lider kao komunikativni mit« u vođenju i upravljanju kriznim komuniciranjem. Zaključuju da uloga lidera u kriznom komuniciranju zaslužuje našu naklonost i pažnju da o lideru u kriznom komuniciranju otvoreno govorimo i da se o komunkativnim ulogama lidera u kriznom komuniciranju educiramo na svim razinama vođenja i upravljanja kriznim sitacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb