Pregled bibliografske jedinice broj: 528712
Djelo Ivane Brlić-Mažuranić u razrednoj nastavi
Djelo Ivane Brlić-Mažuranić u razrednoj nastavi, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Slavonski Brod
CROSBI ID: 528712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djelo Ivane Brlić-Mažuranić u razrednoj nastavi
(WORKS OF IVANA BRLIĆ-MAŽURANIĆ WITH ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS)
Autori
Vuković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
23.09
Godina
2011
Stranica
60
Mentor
Berbić-Kolar, Emina
Neposredni voditelj
Krumes-Šimunović, Irena
Ključne riječi
Ivana Brlić-Mažuranić; bajka; dječji roman; projektna nastava
(Ivana Brlić-Mažuranić; fairy tale; children novel; project teaching)
Sažetak
Ivana Brlić-Mažuranić (18.4.1874.-21.9.1938.) jedna je od najvećih hrvatskih spisateljica svih vremena. Naša je najpoznatija zavičajna književnica. U radu se ispituje koliko su bajke, dječji roman i basne Ivane Brlić-Mažuranić zastupljene u udžbenicima mlađih razreda osnovne škole. Istraživanja su provedena anketnom metodom, analizom udžbenika od 1. do 4. razreda te projektnom nastavom. Analizom udžbenika došlo se do zaključka da život i djelo Ivane Brlić-Mažuranić nisu dovoljno zastupljeni u udžbenicima mlađih razreda osnovne škole te da prema trenutnoj situaciji ostaju samo kao obvezatni lektirni naslovi za treći i četvrti razred. Anketnom metodom želi se dokazai pretpostavka da učenici već od prvoga razreda osnovne škole mogu uspješno sudjelovati u projektnoj nastavi te da su djela Ivane Brlić-Mažuranić primjerena za realizaciju projektne nastave. Potvrđene su hipoteze da su bajka i dječji roman omiljeno štivo među učenicima od prvoga do četvrtoga razreda osnovne škole i zbog toga potpuno prikladni za uvođenje učenika u projektnu nastavu književnosti, da će stvaralački oblik učenja znatno utjecati na kvalitetniju recepciju bajke i dječjeg romana, te da učenici mlađih razreda osnovne škole pokazuju uočljivo zanimanje i sposobnost za rješavanje projektnih zadataka. Projektna je nastava svrhovit i organiziran proces aktivnog učenja u kojemu učenici u grupama ili samostalno, prema pažljivo planiranom projektu, istražujući dolaze do novih spoznaja. Knjige Ivane Brlić-Mažuranić remek-djela su hrvatske dječje književnosti koja su doživjela brojna hrvatska i strana izdanja. Kod mladih čitatelja mlađih razreda osnovne škole pokazala su se popularnim, te mogu poslužiti kao izvrstan predložak za obradu projekne nastave. Provedena je projektna nastava s učenicima mlađih razreda osnovne škole u kojoj istražuju zavičajnog književnika Ivanu Brlić-Mažuranić. Učenici su potvrdili da svi razredi mogu sudjelovati u realizaciji projektne nastave i da su djela Ivane Brlić-Mažuranić prikladan izbor za uvođenje učenika u projektnu nastavu književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek