Pregled bibliografske jedinice broj: 528680
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb, 2010. str. 21-21 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 528680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva
(External evaluation of pupils educational achievements in relation to science instruction improvement)
Autori
Vijtiuk, Nada ; Letina, Alena ; Marković, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
/ Vijtiuk, Nada - Zagreb, 2010, 21-21
ISBN
978-953-7210-34-2
Skup
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvalitativna analiza; vanjsko vrjednovanje; nastava Prirode i društva; preporuke ;
(qualitative analysis; external evaluation; Science and Society teaching; recommendations ;)
Sažetak
U ovom radu iznose se neki od ključnih rezultata kvalitativne analize učeničkih odgovora na pojedine ispitne čestice subtesta iz prirode i društva. Subtest je sastavni dio cjelovitog pisanog ispita Matematike i Prirode i društva za četvrti razred provedenog u sklopu projekta vanjskog vrednovanja obrazovnih postignuća učenika u svim hrvatskim osnovnim školama u travnju 2008. godine. Iznošenjem spoznaja iz do sada nedovoljno iskorištenih izvora informacija, sadržanih u načinima odgovora učenika, utvrđuju se neki od mogućih odgovora na pitanja o učeničkim znanjima i vještinama, na razini iscrpnosti koja nije bila iskazana ukupnim rezultatima te kvantitativnim podatcima. Ovakav način uvida u učeničke odgovore pruža informacije o prirodi učeničkog razumijevanja područja koji se ispituje. Kvantitativna i kvalitativna analiza učeničkih postignuća mogu se kombinirati i pružiti odgovore na pitanja koja postavljaju učitelji i stručnjaci u kreiranju obrazovne politike nakon uvida u rezultate vanjskoga vrednovanja. Rezultati dobiveni kvalitativnom analizom omogućavaju jasnije sagledavanje sadašnjeg stanja u odgojno-obrazovnom procesu i pružaju mogućnost za utvrđivanje osnovnih smjernica i preporuka za unaprijeđenje nastave prirode i društva uključujući nekoliko razina. Neke od njih su preporuke za realizaciju kurikuluma nastave prirode i društva, preporuke za uporabu učinkovitijh strategija i metoda poučavanja u nastavi prirode i društva, preporuke za povezivanje nastavnih sadržaja Prirode i društva sa sadržajima drugih nastavnih predmeta te preporuke za osposobljavljavanje budućih učitelja i permanentno usavršavanje učiteljske profesije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb