Pregled bibliografske jedinice broj: 528466
MENADŽMENT ODRŽIVE I ODGOVORNE PRAKSE MANIFESTACIJA U TURIZMU (CASE STUDY: KAZALIŠTE ULYSSES)
MENADŽMENT ODRŽIVE I ODGOVORNE PRAKSE MANIFESTACIJA U TURIZMU (CASE STUDY: KAZALIŠTE ULYSSES) // Entrepreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil / Afrić Rakitovac, K. ; Šugar, V. ; Bevanda, V. (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 1733-1750 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 528466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MENADŽMENT ODRŽIVE I ODGOVORNE PRAKSE MANIFESTACIJA U TURIZMU (CASE STUDY: KAZALIŠTE ULYSSES)
(MANAGEMENT OF SUSTAINABLE AND RESPONSIBLE EVENT PRACTICES IN TOURISM (CASE STUDY: ULYSSES THEATRE))
Autori
Trošt, Klara ; Milohnić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Entrepreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil
/ Afrić Rakitovac, K. ; Šugar, V. ; Bevanda, V. - Pula : Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011, 1733-1750
ISBN
978-953-7498-41-2
Skup
The 5th International Scientific Conference - Entrepreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 24.03.2011. - 26.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
menadžment; održivost; učinci manifestacija; turistička destinacija; kvaliteta
(management; sustainability; event impacts; tourist destination; quality)
Sažetak
Menadžment manifestacija brzo je rastuće profesionalno područje u kojem turisti čine potencijalno tržište, a turističke destinacije postaju temeljnom zainteresiranom stranom u uspješnost i privlačnost manifestacija. Značaj manifestacija kao elementa turističke ponude destinacije ogleda se kroz njihovu turističku, društvenu i kulturnu funkciju. Turistička funkcija manifestacija sadržana je posebice u proširenju turističkog tržišta destinacije, produženju boravka turista u destinaciji, izgradnji imidža destinacije, boljoj promociji destinacije. Osim privlačenja investicija u turističku destinaciju turističke manifestacije čine i značajan faktor atrakcije i animacije u destinaciji. Iz navedenih spoznaja proizlazi potreba sustavnog istraživanja manifestacija s aspekta ekonomskih, društvenih, i okolišnih učinaka, u smislu stvaranja i održavanja održivih manifestacija i turističkih destinacija. S obzirom na sve veći značaj manifestacija kao elementa obogaćivanja turističke ponude i jednog od temeljnih motiva odabira destinacije, te sve većeg broja istraživanja na temu održivosti manifestacija, autori u ovom radu posebno izdvajaju manifestacija u smislu detaljne analize i mogućnosti utjecaja menadžmenta na podizanje kvalitete turističke destinacije. Ovim se radom opisuje važnost utvrđivanja održivosti i odgovornosti manifestacija, praćenjem i mjerenjem ekonomskih, društvenih i okolišnih učinaka. Za utvrđivanje održivosti i odgovornosti manifestacija u radu je korištena metoda studije slučaja na primjeru umjetničkog događanja Kazališta Ulysses koji se održava u Nacionalnom parku Brijuni, u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja, nakon provedene studije slučaja, pokazuju kako s aspekta održivosti manifestacija najznačajniji dio otpada na društvenu i ekonomsku održivost, dok se na posljednjem mjestu nalazi okolišna održivost. Istraživanjem je ukazano na nedostatak svjesnosti organizatora o praćenju okolišnih učinaka, osobito učinaka definiranim kao učinci ekološke potrošnje. Ovim će se radom pokušati dati praktične smjernice praćenja učinaka manifestacija, s ciljem odgovora na pitanje koje mjere moraju poduzeti organizatori događanja kako bi ih se njihova događanja smatrala održivim i odgovornim.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za poljoprivredu i turizam, Poreč