Pregled bibliografske jedinice broj: 528416
Hiperaktivno dijete u razredu
Hiperaktivno dijete u razredu, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Slavonski Brod
CROSBI ID: 528416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hiperaktivno dijete u razredu
(Hyperactive child in the classroom)
Autori
Banoža, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
29.09
Godina
2011
Stranica
61
Mentor
Ivanović, Josip
Ključne riječi
hiperaktivni poremećaj; hiperaktivno dijete; razred; individualizirani odgojno-obrazovni program
(hyperactivity disorder; hyperactive child; classroom; individualized education program)
Sažetak
Hiperaktivnost - ADHD (attention deficit/hiperactivity disorder) je skraćeni naziv za čitav niz ponašanja koji nazivamo poremećaj pažnje i hiperaktivni poremećaj. Smatra se da uzrok hiperaktivnog poremećaja ima biološke osnove, odnosno da je uzrok neurološka disfunkcija mozga. Da bi se postavila dijagnoza simptomi nepažnje, hiperaktivnosti ili impulzivnosti trebaju trajati najmanje šest mjeseci, postojati prije sedme godine života i da se očituju u dvije ili više sredina. Uzimanje lijekova jedan je najčešćih načina liječenja, najčešće se prepisuju stimulanski poput Ritalina. U odgoju hiperaktive djece važna je dosjetljivost, a tehnika nagrade i kazne bit će vrlo efikasna ako se dosljedno provodi. Generalizacija je poseban problem kod djece s deficitom pažnje. Kvalitetan cjelonoćni san može umanjiti simptome hiperaktivnosti i loše ponašanje kod djece. Razred može predstavljati jedno od najtežih mjesta za učenika s hiperaktivnim poremećajem. Hiperaktivni učenik ima probleme sa sjedenjem, u igri, ljuljanjem na stolici ili zbog ponavljajućeg udaranja rukama ili nogama. Roditelji i škola moraju se sporazumjeti oko gledanja na problem. Hiperaktivno dijete je zahtjevan učenik i uspješno će učiti u orruženju koje podržava individualne razlike, dok usmjeravanje na razlike može dovesti do osamljivanja hiperaktivnog djeteta. Rutina, ponavljanje, redovitost i pomoć u organizaciji vremena važne su u radu s hiperaktivnom djecom. U razredu bi trebalo ukloniti kod učenika sve sa stola što ometa njegov rad, postaviti pravila i nagraditi ga za poštivanje istih, povećati duljinu kontakta s učenikom ili mu dodijeliti vršnjaka "mentora". Za potrebe istraživanja pratila sam ponašanje dječaka s hiperaktivnim poremećajem. Uočila sam njegov nemir za vrijeme nastave, ponašanje u suradnji s drugim učenicima te njegovu nesmetanost u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek