Pregled bibliografske jedinice broj: 528222
Obitelj i rana intervencija
Obitelj i rana intervencija // Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: "Djelovati rano ; zašto i kako?" / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 64-64 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 528222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelj i rana intervencija
(Family and early intervention)
Autori
Fajdetić, Andrea ; Majerič, Ana ; Haničar, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: "Djelovati rano ; zašto i kako?"
/ Cepanec, Maja ; Bučar, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011, 64-64
ISBN
978-953-55853-2-9
Skup
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu: "Djelovati rano ; zašto i kako?"
Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 29.09.2011. - 02.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obitelj; rana intervencija
(family; early intervention)
Sažetak
Svaka obitelj, a time i obitelj djece s teškoćama nije homogena grupa. Kako će obitelj prevladavati stres i emocije izazvane prisutnim teškoćama u djeteta ovisi o nizu različitih čimbenika. Na funkcioniranje obitelji mogu utjecati kultura, religija, obrazovanje, životni stil, socioekonomski status, odabran/dostupan sustav potpore i dr. Često se ističe da je pretpostavka kvalitetne obitelji i uspješnog prevladavanja kriznih situacija obiteljska kohezija. Prema zaključcima suvremenih autora, cijeloj obitelji mogu pomoći aktivnosti međusobne podrške roditelja djece s istim teškoćama, uključivanje u različite grupe podrške ili razgovor članova obitelji. Ovisno o samoj obitelji, fokus može biti: poučavati dijete, odgajati ga ili se oslanjati na spontano usvajanje različitih vještina. Pa ipak, sve se više očekuje od roditelja, a potrebna znanja i vještine roditeljstva u ranom djetinjstvu sve više ulaze u stručno područje predškolskog odgoja, intervencija i rehabilitacije. Različiti profili stručnjaka provode programe, postupke i metode intervencija s obitelji i u obitelji djece predškolske dobi, čije razvojne značajke imaju neke posebnosti i odstupanja. Poznato je, da se efikasnost svake intervencije oslanja na snažno partnerstvo članova obitelji i stručnjaka. U ovom radu biti će dan osvrt na specifičnosti u radu u obitelji djeteta s razvojnim teškoćama predškolske dobi. Kroz praktične primjere i prijedloge, cilj ovog rada je osnažiti sve stručnjake za pružanje kvalitetne potpore i podrške u obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Fajdetić
(autor)