Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 52806

Podučavanje gramatike


Sironić-Bonefačić, Nives
Podučavanje gramatike // Strani jezik u osnovnoj školi / Vrhovac, Yvonne i suradnici (ur.).
Zagreb: Naprijed, 1999. str. 207-213


CROSBI ID: 52806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podučavanje gramatike
(Teaching of grammar)

Autori
Sironić-Bonefačić, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Strani jezik u osnovnoj školi

Urednik/ci
Vrhovac, Yvonne i suradnici

Izdavač
Naprijed

Grad
Zagreb

Godina
1999

Raspon stranica
207-213

ISBN
953-178-101-0

Ključne riječi
podučavanje, gramatika, eksplicitini pristup, implicitni pristup, pedagoška gramatika, kognitivne strategije
(teaching, grammar, explicit approach, implicit approach, pedagogical grammar, cognitive strategies)

Sažetak
Pristup jezičnim strukturama i njihovoj analizi važan je u sklopu opće, ali i primijenjene lingvistike i glotodidaktike, jer gramatika omogućuje funkcioniranje jezika kao ustroja. Kad se govori o gramatici u nastavi stranih jezika u osnovnoj školi, ne misli se na usvajanje cjelokupnog teorijskog znanja i apstraktnih pravila već na točno određen izbor pravila o spajanju jezičnih elemenata u poruke u kontekstu stvarnih situacija. Nakon sažetog prikaza pristupa gramatici u različitim metodama podučavanja stranog jezika, iznose se osnovne osobine pedagoške gramatike. Ako smo svjesni da se jezik ne može koristiti bez osnovnih saznanja o njegovu funkcioniranju, jasno je da učenje jezika na svim razinama u školskim uvjetima pretpostavlja prisutnost pedagoške gramatike. Njezin će cilj biti prikaz jezičnih struktura prilagođen dobi i komunikacijskim potrebama učenika. Svrha pedagoške gramatike je na funkcionalan, pristupačan i ekonomičan način prikazati pravila jezičnog ustroja u kontekstu situacije tako da bi ga učenici shvatili, usvojili, a zatim i primijenili. Pedagoška je gramatika dinamična, jer se percepcija jezičnog ustroja u svijesti učenika stalno dopunjava i izgrađuje. Povezuju se u organsko jedinstvo oblici, njihova tvorba i značenje s uporabom u situaciji, a to znači da gramatika postaje aktivno prisutna u svijesti učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130750

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nives Sironić-Bonefačić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sironić-Bonefačić, Nives
Podučavanje gramatike // Strani jezik u osnovnoj školi / Vrhovac, Yvonne i suradnici (ur.).
Zagreb: Naprijed, 1999. str. 207-213
Sironić-Bonefačić, N. (1999) Podučavanje gramatike. U: Vrhovac, Y. (ur.) Strani jezik u osnovnoj školi. Zagreb, Naprijed, str. 207-213.
@inbook{inbook, author = {Sironi\'{c}-Bonefa\v{c}i\'{c}, Nives}, editor = {Vrhovac, Y.}, year = {1999}, pages = {207-213}, keywords = {podu\v{c}avanje, gramatika, eksplicitini pristup, implicitni pristup, pedago\v{s}ka gramatika, kognitivne strategije}, isbn = {953-178-101-0}, title = {Podu\v{c}avanje gramatike}, keyword = {podu\v{c}avanje, gramatika, eksplicitini pristup, implicitni pristup, pedago\v{s}ka gramatika, kognitivne strategije}, publisher = {Naprijed}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Sironi\'{c}-Bonefa\v{c}i\'{c}, Nives}, editor = {Vrhovac, Y.}, year = {1999}, pages = {207-213}, keywords = {teaching, grammar, explicit approach, implicit approach, pedagogical grammar, cognitive strategies}, isbn = {953-178-101-0}, title = {Teaching of grammar}, keyword = {teaching, grammar, explicit approach, implicit approach, pedagogical grammar, cognitive strategies}, publisher = {Naprijed}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font