Pregled bibliografske jedinice broj: 52806
Podučavanje gramatike
Podučavanje gramatike // Strani jezik u osnovnoj školi / Vrhovac, Yvonne i suradnici (ur.).
Zagreb: Naprijed, 1999. str. 207-213
CROSBI ID: 52806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podučavanje gramatike
(Teaching of grammar)
Autori
Sironić-Bonefačić, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Strani jezik u osnovnoj školi
Urednik/ci
Vrhovac, Yvonne i suradnici
Izdavač
Naprijed
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
207-213
ISBN
953-178-101-0
Ključne riječi
podučavanje, gramatika, eksplicitini pristup, implicitni pristup, pedagoška gramatika, kognitivne strategije
(teaching, grammar, explicit approach, implicit approach, pedagogical grammar, cognitive strategies)
Sažetak
Pristup jezičnim strukturama i njihovoj analizi važan je u sklopu opće, ali i primijenjene lingvistike i glotodidaktike, jer gramatika omogućuje funkcioniranje jezika kao ustroja. Kad se govori o gramatici u nastavi stranih jezika u osnovnoj školi, ne misli se na usvajanje cjelokupnog teorijskog znanja i apstraktnih pravila već na točno određen izbor pravila o spajanju jezičnih elemenata u poruke u kontekstu stvarnih situacija.
Nakon sažetog prikaza pristupa gramatici u različitim metodama podučavanja stranog jezika, iznose se osnovne osobine pedagoške gramatike. Ako smo svjesni da se jezik ne može koristiti bez osnovnih saznanja o njegovu funkcioniranju, jasno je da učenje jezika na svim razinama u školskim uvjetima pretpostavlja prisutnost pedagoške gramatike. Njezin će cilj biti prikaz jezičnih struktura prilagođen dobi i komunikacijskim potrebama učenika. Svrha pedagoške gramatike je na funkcionalan, pristupačan i ekonomičan način prikazati pravila jezičnog ustroja u kontekstu situacije tako da bi ga učenici shvatili, usvojili, a zatim i primijenili. Pedagoška je gramatika dinamična, jer se percepcija jezičnog ustroja u svijesti učenika stalno dopunjava i izgrađuje. Povezuju se u organsko jedinstvo oblici, njihova tvorba i značenje s uporabom u situaciji, a to znači da gramatika postaje aktivno prisutna u svijesti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA