Pregled bibliografske jedinice broj: 527968
Nezaposlenost i obrazovanje u kontekstu europskih integracija
Nezaposlenost i obrazovanje u kontekstu europskih integracija // Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta / Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 167-189 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 527968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nezaposlenost i obrazovanje u kontekstu europskih integracija
(UNEMPLOYMENT AND EDUCATION IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION)
Autori
Relja, Renata ; Tomić, VIcko ; Popović, Toni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta
/ Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 167-189
Skup
Globalizacija i regionalni identiteti 2011.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2011. - 17.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nezaposlenost; rad; obrazovanje; studenti; Europska unija
(unemployment; work; education; students; the European Union)
Sažetak
Unutar šireg istraživačkog interesa koji je obuhvatio analizu odnosa studenata Sveučilišta u Splitu prema radu, u tekstu se daje pregled jednog dijela istraživačkih rezultata koji se odnose na relaciju nezaposlenosti i obrazovanja u kontekstu europskih integracija. Sva značajnija istraživanja problema mladih u Hrvatskoj upućuju na sagledavanje nezaposlenosti kao ključnog socioekonomskog problema. Cilj ovog rada bio je ustanoviti i analizirati odnos studenata prema nezaposlenosti i njezinim uzrocima, obrazovanju kao najvažnijem resursu društvene mobilnosti, te europskim integracijama koje podrazumijevaju otvaranje europskog tržišta rada. Istraživanje je provedeno metodom ankete, pomoću konstruiranog upitnika, od siječnja do lipnja 2010. na uzorku od 341 studenta Sveučilišta u Splitu. Rezultati pokazuju kako studenti sagledavaju nezaposlenost kao najznačajniji društveni problem (48, 1%), a njezine uzroke ocjenjuju rezultatom neadekvatne politike (47, 2%). Iako pokazuju značajan stupanj skeptičnosti prema europskim integracijama, studenti ipak očekuju kako će ulazak Hrvatske u Europsku uniju povećati pokretljivost stanovništva, što će u konačnici rezultirati smanjivanjem nezaposlenosti. Obrazovni sustav općenito u Hrvatskoj ocjenjuju zastarjelim iz razloga što u konačnici ne obrazuje za suvremeno tržište rada, pa je stoga indirektno jedan od faktora koji utječe i na teže zapošljavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu