Pregled bibliografske jedinice broj: 527927
Komunikološka analiza vizualnoga identiteta internetskih stranica - komparacija s redizajniranim Vjesnikovim portalom
Komunikološka analiza vizualnoga identiteta internetskih stranica - komparacija s redizajniranim Vjesnikovim portalom // Riječ i slika u doba vizualnih medija: Zbornik radova znanstvenog kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem, Studijsko središte Hrvatskih studija u Skradinu, 27. do 29. svibnja 2011. / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 83-107 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 527927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikološka analiza vizualnoga identiteta
internetskih stranica - komparacija s
redizajniranim Vjesnikovim portalom
(Communication analysis of the visual identity
of the website - a comparison with the
redesigned Vjesnik website)
Autori
Popović, Goran ; Grmuša, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Riječ i slika u doba vizualnih medija: Zbornik radova znanstvenog kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem, Studijsko središte Hrvatskih studija u Skradinu, 27. do 29. svibnja 2011.
/ Labaš, Danijel - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 83-107
ISBN
978-953-7823-67-2
Skup
Znanstveni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem "Uloga riječi i slike u doba vizualnih medija"
Mjesto i datum
Skradin, Hrvatska, 27.05.2011. - 29.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
vizualni elementi ; vizualni identitet ; grafički dizajn ; novi mediji ; Vjesnikov portal
(visual elements ; visual identity ; graphic design ; new media ; Vjesnik website)
Sažetak
Suočeni s padom naklade, ali i slabom zainteresiranošću oglašivača, tradicionalni se mediji sve više okreću novim tehnologijama i platformama obogaćujući tako svoja online izdanja, koja im omogućuju veću i bržu distribuciju sadržaja uz minimalne troškove. Korisnike treba privući kvalitetnim i pouzdanim sadržajem, ali i atraktivnim izgledom stranice koja omogućuje bržu čitljivost i lakše snalaženje. Stoga se mnogo pažnje pridaje vizualnim elementima čija je zadaća osigurati vizualnu jedinstvenost i prepoznatljivost na uniformiranom medijskom tržištu stvarajući tako vizualni identitet pojedinoga medija. Riječ je o složenome procesu kombiniranja elemenata grafičkog dizajna u vizualnu prikladnost poruke kojoj je cilj pronaći balans između četiri ključna koncepta kao što su funkcionalnost, estetika, kreativnost i tradicija. Nerijetko tomu prethode opsežna istraživanja tržišta kako bi se analizirala konkurencija te unaprijedilo vlastito poslovanje. Slično je učinio i Vjesnik koji je redizajn svojega portala dugo pripremao. Struka je novi vizualni identitet dočekala s podijeljenim mišljenjima. U središtu zanimanja ovoga rada bilo je istražiti kako novi vizualni identitet Vjesnikova portala ocjenjuju studenti komunikacija – mlađa i internetski najaktivnija populacija, kojima vizualni elementi mnogo znače. Istraživanje je provedeno na uzorku od 84 studenta, a ispitanici su metodom ankete ocjenjivali novi vizualni identitet u tri kategorije: grafička oprema i dizajn, vjerodostojnost i etičnost medija te jezik medija. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti vrlo pozitivno ocjenjuju novo grafičko-vizualno izdanje Vjesnikova portala, te kako cijene što promjene koje su se dogodile nisu narušile njegovu vjerodostojnost i etičnost. Tako je ponovno potvrđena Vjesnikova reputacija ozbiljnoga i analitičnoga medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb