Pregled bibliografske jedinice broj: 527923
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 527923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme
(Truthfulness and and objectivity in information and socio-harmful forms of communication)
Autori
Grmuša, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2010
Stranica
178
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
istina ; objektivnost ; vjerodostojnost medija ; stereotipi ; društveno-štetne komunikacijske forme
(truth ; objectivity ; credibility of the media ; stereotypes ; socio-harmful forms of communication)
Sažetak
Istina i istinitost u informaciji preduvjet su povjerenja na kojemu se zasniva odnos komunikator - medij - recipijent. Istinitost i objektivnost neosporno čine temelj medijske vjerodostojnosti. Riječ je o procesu stvaranja povjerenja čija gradnja traje dugo, a koje može u trenu nestati. Osim toga, istina i vjerodostojnost osiguravaju novinarsku kvalitetu. Budući da pišu za Druge, novinari su i odgovorni za stvaranje slike o Drugome. Pri tome se često (ne)svjesno obilno koriste stereotipima kao ustaljenim obrascima opisivanja karakternih osobina, koji se mehanički usvajaju i koji mogu biti zapreka u preuzimanju kasnijih iskustava, posebice kada je riječ o negativnim prikazima. Nerijetko su za stvaranje loših slika o Drugima odgovorni upravo novinari koji gotovo svakodnevno prijeđu tanku granicu između nespretno sročenoga izraza i oštroga, gotovo klevetničkoga suda. Riječ je o društveno- štetnim oblicima novinarske komunikacije u koje ubrajamo ideologiju, medijsku manipulaciju (dezinformacija, pogrešna informacija i prikriveno oglašavanje), klevetu i govor mržnje. Koliko novinari poštuju osnovne novinarske principe u izvještavanju (istina, objektivnost) te koriste li u svom diskursu društveno-štetne komunikacijske forme provjerili smo na primjeru predsjedničke kampanje koja se pokazala važnim političko- društvenim, ali i medijskim događajem. Metodom kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja u više od mjesec dana analizirano je 719 priloga u trima dnevnicima: Jutarnjem listu, Večernjem listu i Vjesniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti