Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 527923

Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme


Grmuša, Tanja
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 527923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme
(Truthfulness and and objectivity in information and socio-harmful forms of communication)

Autori
Grmuša, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2010

Stranica
178

Mentor
Labaš, Danijel

Ključne riječi
istina ; objektivnost ; vjerodostojnost medija ; stereotipi ; društveno-štetne komunikacijske forme
(truth ; objectivity ; credibility of the media ; stereotypes ; socio-harmful forms of communication)

Sažetak
Istina i istinitost u informaciji preduvjet su povjerenja na kojemu se zasniva odnos komunikator - medij - recipijent. Istinitost i objektivnost neosporno čine temelj medijske vjerodostojnosti. Riječ je o procesu stvaranja povjerenja čija gradnja traje dugo, a koje može u trenu nestati. Osim toga, istina i vjerodostojnost osiguravaju novinarsku kvalitetu. Budući da pišu za Druge, novinari su i odgovorni za stvaranje slike o Drugome. Pri tome se često (ne)svjesno obilno koriste stereotipima kao ustaljenim obrascima opisivanja karakternih osobina, koji se mehanički usvajaju i koji mogu biti zapreka u preuzimanju kasnijih iskustava, posebice kada je riječ o negativnim prikazima. Nerijetko su za stvaranje loših slika o Drugima odgovorni upravo novinari koji gotovo svakodnevno prijeđu tanku granicu između nespretno sročenoga izraza i oštroga, gotovo klevetničkoga suda. Riječ je o društveno- štetnim oblicima novinarske komunikacije u koje ubrajamo ideologiju, medijsku manipulaciju (dezinformacija, pogrešna informacija i prikriveno oglašavanje), klevetu i govor mržnje. Koliko novinari poštuju osnovne novinarske principe u izvještavanju (istina, objektivnost) te koriste li u svom diskursu društveno-štetne komunikacijske forme provjerili smo na primjeru predsjedničke kampanje koja se pokazala važnim političko- društvenim, ali i medijskim događajem. Metodom kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja u više od mjesec dana analizirano je 719 priloga u trima dnevnicima: Jutarnjem listu, Večernjem listu i Vjesniku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka poslovna škola s pravom javnosti

Profili:

Avatar Url Danijel Labaš (mentor)

Avatar Url Tanja Grmuša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grmuša, Tanja
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Grmuša, T. (2010) 'Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2010}, pages = {178}, keywords = {istina, objektivnost, vjerodostojnost medija, stereotipi, dru\v{s}tveno-\v{s}tetne komunikacijske forme}, title = {Istinitost i objektivnost u informaciji i dru\v{s}tveno-\v{s}tetne komunikacijske forme}, keyword = {istina, objektivnost, vjerodostojnost medija, stereotipi, dru\v{s}tveno-\v{s}tetne komunikacijske forme}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2010}, pages = {178}, keywords = {truth, objectivity, credibility of the media, stereotypes, socio-harmful forms of communication}, title = {Truthfulness and and objectivity in information and socio-harmful forms of communication}, keyword = {truth, objectivity, credibility of the media, stereotypes, socio-harmful forms of communication}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font