Pregled bibliografske jedinice broj: 527731
Stereotipne predodžbe i međukulturna kompetencija u nastavi hrvatskoga na stranim sveučilištima
Stereotipne predodžbe i međukulturna kompetencija u nastavi hrvatskoga na stranim sveučilištima // Prvi bosanskohercegovački slavistički kongres : knjiga sažetaka / Halilović, Senahid (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2011. str. 139-139 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 527731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stereotipne predodžbe i međukulturna kompetencija u nastavi hrvatskoga na stranim sveučilištima
(Stereotypical representations and intercultural competence in the teaching of Croatian at foreign universities)
Autori
Ćavar, Ana ; Pasini, Dinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prvi bosanskohercegovački slavistički kongres : knjiga sažetaka
/ Halilović, Senahid - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2011, 139-139
Skup
Bosanskohercegovački slavistički kongres (1 ; 2011)
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 26.05.2011. - 28.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik; međukulturna kompetencija; stereotipi; ZEROJ
(Croatian as a second/foreign language; intercultural competence; stereotypes; CEFRL)
Sažetak
Cilj je učenja i ovladavanja drugim i stranim jezikom razvijanje komunikacijske jezične kompetencije. Osim lingvističke, sociolingvističke i pragmatične sastavnice ona obuhvaća i razvijanje međukulturne kompetencije. Međukulturna se kompetencija prema ZEROJ-u ostvaruje razvijanjem vještina i umijeća koje, među ostalim, obuhvaćaju sposobnost uspostavljanja odnosa između strane i vlastite kulture te preuzimanje uloge međukulturnoga posrednika. Jedan je od preduvjeta za ostvarivanje međukulturne kompetencije prevladavanje stereotipiziranih kolektivnih i individualnih obrazaca. Kako bismo saznali postoje li stereotipne predodžbe o Hrvatskoj i Hrvatima, proveli smo istraživanje među stranim studentima slavistike/kroatistike na nekim stranim sveučilištima. Svrha je istraživanja bila i utvrditi u kolikoj su mjeri stereotipine predodžbe ukorijenjene s obzirom na godine učenja hrvatskoga jezika, odnosno na vrijeme izloženosti kulturološkim sadržajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb