Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 52760

Jezik reklame i suvremeni talijanski jezik


Sironić-Bonefačić, Nives
Jezik reklame i suvremeni talijanski jezik // Jezična norma i varijeteti / Pritchard, Boris ; Badurina, Lada ; Stolac, Diana (ur.).
Rijeka : Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 1998. str. 485-493 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 52760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik reklame i suvremeni talijanski jezik
(Advertisement and Italian standard language)

Autori
Sironić-Bonefačić, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezična norma i varijeteti / Pritchard, Boris ; Badurina, Lada ; Stolac, Diana - Rijeka : Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 1998, 485-493

Skup
Godišnje savjetovanje Hrvatskog društva za primjenjenu lingvistiku

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 08.05.1998. - 09.05.1998

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
jezik reklame; kliše; informativnost; stilske figure; jezična inovacija; metafora
(advertisement; cliche; informative speech; figure of speech; innovation; metaphor)

Sažetak
Govoriti o reklamnim porukama znači govoriti o društvenoj, ekonomskoj, jezičnoj, umjetničko-estetskoj i psihološkoj pojavi koja utječe na suvremeni talijanski jezik. Jezični uzorci prisutni u reklamnim porukama često se pretvaraju u jezične klišeje i klišeje ponašanja. Na temelju analize odabranog korpusa promidžbenih poruka iz talijanskih časopisa rad ističe najučestalije jezične funkcije i strategije. S obzirom na to da je osnovna osobina jezika reklama brz gubitak informativnosti, javlja se potreba brzog obnavljanja na jezičnom i vizualnom planu. Cilj je iznenaditi neočekivnim jezičnim inovacijama, novim semantičkim značenjima, stilskim figurama i ritmom. U promidžbenim se porukama koriste jezični i vizualni kodovi kako bi se pokrenule podsvjesne želje mogućih potrošača. Jezik reklame koristi sve jezične elemente suvremenog talijanskog jezika ističući njegove mogućnosti inovacija. Pritom se poziva na metajezičnu i kulturološku kompetenciju primaoca poruke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130750

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nives Sironić-Bonefačić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sironić-Bonefačić, Nives
Jezik reklame i suvremeni talijanski jezik // Jezična norma i varijeteti / Pritchard, Boris ; Badurina, Lada ; Stolac, Diana (ur.).
Rijeka : Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 1998. str. 485-493 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Sironić-Bonefačić, N. (1998) Jezik reklame i suvremeni talijanski jezik. U: Pritchard, B., Badurina, L. & Stolac, D. (ur.)Jezična norma i varijeteti.
@article{article, author = {Sironi\'{c}-Bonefa\v{c}i\'{c}, Nives}, year = {1998}, pages = {485-493}, keywords = {jezik reklame, kli\v{s}e, informativnost, stilske figure, jezi\v{c}na inovacija, metafora}, title = {Jezik reklame i suvremeni talijanski jezik}, keyword = {jezik reklame, kli\v{s}e, informativnost, stilske figure, jezi\v{c}na inovacija, metafora}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sironi\'{c}-Bonefa\v{c}i\'{c}, Nives}, year = {1998}, pages = {485-493}, keywords = {advertisement, cliche, informative speech, figure of speech, innovation, metaphor}, title = {Advertisement and Italian standard language}, keyword = {advertisement, cliche, informative speech, figure of speech, innovation, metaphor}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font