Pregled bibliografske jedinice broj: 527506
Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave
Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave // Deveti susret pedagoga Hrvatske: Pedagog u razvoju kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 527506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave
(The Impact of School Culture on the Quality of teaching)
Autori
Kragulj, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Deveti susret pedagoga Hrvatske: Pedagog u razvoju kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11.04.2011. - 13.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
školska kultura; nastava; kulturne norme; ozračje u nastavi; kreativnost.
(school culture; education; cultural norms; the atmosphere in the classroom and creativity)
Sažetak
Kulturu je uopće teško definirati, a ako bismo u obzir uzeli samo jedan dio kulture - školsku kulturu, opet bismo naišli na veliki broj definicija. Generalno gledajući, kulturu škole možemo definirati i kao ozračje koje prevladava u nekoj organizaciji (odgojno-obrazovnoj ustanovi), a čine ju razni aspekti: metafore, običaji, obredi, rituali, mitovi, simboli, priče i humor. (Stool i Fink, 19996.) Možemo reći da se u osnovnim školama više radi na tome da svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa stvaraju zajedničku kulturu škole, prema kojoj će ona biti prepoznatljiva u svojoj okolini i razlikovati se od drugih škola, dok je u srednjim školama više naglasak na stvaranju nekoliko „obrazaca kulture“ unutar jedne škole, koja svojim vrijednostima i idejama okuplja one učenike koji imaju sličan sustav vrijednosti. Kulturu škole čine individualne kulture i sustavi vrijednosti učitelja, ravnatelja, stručnih suradnika, roditelja i samih učenika, ali na nju utječu i promjene u političko-socijalno-društvenom životu. Kultura škole ima veliki utjecaja na kvalitetu nastave. Stool i Fink, 1996. navode 10 kulturnih normi koje postavljaju temeljima uspješnog unapređenja kvalitete nastave: zajednički cilj („znamo kamo idemo“), odgovornost za uspjeh („moramo uspjeti“), kolegijalnost („zajednički radimo na ovome“), kontinuirano unapređivanje („možemo se poboljšati“), doživotno učenje („ učenje je za svakoga“), prihvaćanje rizika („učimo pokušavajući nešto novo“), podrška („uvijek je netko tu da ti pruži pomoć“), uzajamno poštovanje („svatko može nešto ponuditi“), otvorenost („možemo razgovarati o našim razlikama“), pohvale i humor („zadovoljni smo sobom“). Navedene kulturne norme promatrane iz didaktičke perspektive nalaze svoje odgovore u suvremenoj nastavi. Norme se u radu prikazuju kao kultura odnosa između nastavnika i učenika, nude se ideje kako svaka od normi na kreativan način može pridonijeti stvaranju i poboljšanju kvalitete nastave, ali i važnost ozračja u nastavi koje predstavlja mikrokulturu odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(autor)