Pregled bibliografske jedinice broj: 527505
Kreativna nastava : ususret uspješnom odgoju
Kreativna nastava : ususret uspješnom odgoju // Susret pedagoga Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize (8 ; 2010)
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 527505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativna nastava : ususret uspješnom odgoju
(Creative eaching : good succesfully Raise)
Autori
Kragulj, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Susret pedagoga Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize (8 ; 2010)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kreativna nastava; odgojno-obrazovne sutanove; suradničko učenje
(creative teaching; educational sutanove; cooperative learning)
Sažetak
Različiti autori različito definiraju odgoj, ali je njegova zanemarenost u odgojno-obrazovnim ustanovama, a posebno u nastavi na svim razinama odgoja i obrazovanja i više nego prisutna. Danas se više govori o obrazovanju, nego li o odgoju. Sa sigurnošću možemo reći da kriza odgoja postoji zadnjih nekoliko desetljeća, ali je u ovo vrijeme dosegnula svoj vrhunac. Danas postavljamo pitanje:Koje vrijednosti trebamo prenijeti mladima? Iako obitelj i dalje predstavlja osnovni činitelj odgoja, niz promjena koje se događaju u obiteljima (nepotpune obitelji, zaposlenost oba roditelja, post-ratne traume u obiteljima), uloga odgojno-obrazovnih institucija na tom polju postaje značajnija. Velika se očekivanja stavljaju na školu, kao instituciju od posebnih društvenih interesa kada se govori o odgoju za vrijednosti. Mladi ljudi sve više vremena borave u školama (osnovnim i srednjim) i fakultetima (dodiplomskim, diplomskim i poslijediplomskim) pa uloga navedenih institucija u većoj mjeri nego prije treba biti usmjerena odgajanju, a ne samo obrazovanju za danas i sutra. Odgojno-obrazovne institucije samim tim imaju i veću odgovornost jer u svoje klupe dobivaju mlade i zdrave ljude pa se postavlja pitanje kakvi će oni iz tih škola izaći. Ulazeći u odgojno-obrazovne institucije, mladi usvajaju vrijednosti i ponašanja koja im mi, kao njihovi učitelji, prenosimo i u načinima prema kojima se odnosimo prema njima. Mi za njih svakako predstavljamo model prema kojima oni usvajaju određene odgojne vrijednosti koje će oni ponijeti u svijet. Poželjno je i potrebno da odgojno-obrazovni proces bude inovativan i kreativan kako bi i odgajao i obrazovao za budućnost. Ako odgoj shvatimo kao proces samoaktualizacije, onda je fenomen odgoja prisutan u svim životnim razdobljima i mijenama različitih društvenih događanja. U većini planova i programa odgoj je zapostavljen, budući da se smatra kako se odgoj „provlači“ kroz sve nastavne predmete, od osnovne i srednje škole, preko fakulteta, ali on se zapravo svugdje malo spominje, upravo zbog podjele odgovornosti. Kreativnim aktivnostima kojima ćemo osvježiti i unaprijediti nastavni proces potičemo i razvijamo vrijednosti koje se prenose odgojem. Možemo reći da kreativna nastava ujedno i odgaja, jer je prava suprotnost tradicionalnoj nastavi u kojoj je odgoj bio zasnovan na represiji. Društvo treba mijenjati prema kriteriju ljudskih potreba. Samim tim, odgoj dobiva jednu novu dimenziju koja će usmjeriti razvoj na inovativnu, kreativna osobu, koja kritički promišlja i pri tome zauzima svoj stav, koja će biti u stanju mijenjati društvo i humanizirati ga. Dokle god se nastava ne oslobodi toga da ona mora uglavnom samo obrazovati, a ne i odgajati, imat ćemo potencijalne krize u odgoju. Prevladavanje ugodnih emocija u nastavi , koje se javljaju pri sudjelovanju u različitim kreativnim aktivnostima, doprinosi uspješnijem odgoju. Kreativna nastava, koja se zasniva na suradničkom učenju, kombinaciji socijalnih oblika učenja, razvoju kritičkog mišljenja, uvažavaju različitosti i poticanju na razmišljanje, svakako je jedan od pristupa koji će pružiti uspješniji odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(autor)