Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 527326

Nove pismenosti u kurikulumu suvremene osnovne škole


Varga, Rahaela
Nove pismenosti u kurikulumu suvremene osnovne škole // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 3; 283-294 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 527326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nove pismenosti u kurikulumu suvremene osnovne škole
(New Literacies in the Contemporary Primary School Curriculum)

Autori
Varga, Rahaela

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60 (2011), 3; 283-294

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nove pismenosti; čitanje; kurikulum; nastava; obrazovanje
(new literacies; reading; curriculum; school; education)

Sažetak
U radu se razmatra pojam pismenosti u suvremenim okolnostima te odnos prema novoj pismenosti u školi. Oduvijek je pismenost bila u službi zadovoljenja društvenih potreba pojedinog doba, a danas je nova pismenost u službi globalne komunikacije. Osim što je sredstvo za postizanje ciljeva društva, pismenost je i sama sebi svrhom u sklopu samoaktualizacije pojedinaca u demokratskim društvima. Osnovna škola predstavlja primarno mjesto za razvijanje pismenosti pa je stoga nužno prilagoditi pristup pismenosti u školi sukladno suvremenim tumačenjima pismenosti. Usmjeravajući se na čitanje, vještinu koja uz pisanje predstavlja bitnu odrednicu pismenosti, rad analizira odnos prema pismenosti u kurikulumima – Nacionalnom okvirnom kurikulumu, školskom kurikulumu i kurikulumu nastave. Namjera rada jest aktualizirati promišljanje o izmijenjenom licu pismenosti (postojanje nove pismenosti ili novih pismenosti) i postojećem odgovoru obrazovanja na nastale okolnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Rahaela Varga (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Varga, Rahaela
Nove pismenosti u kurikulumu suvremene osnovne škole // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 3; 283-294 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Varga, R. (2011) Nove pismenosti u kurikulumu suvremene osnovne škole. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (3), 283-294.
@article{article, author = {Varga, Rahaela}, year = {2011}, pages = {283-294}, keywords = {nove pismenosti, \v{c}itanje, kurikulum, nastava, obrazovanje}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {60}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {Nove pismenosti u kurikulumu suvremene osnovne \v{s}kole}, keyword = {nove pismenosti, \v{c}itanje, kurikulum, nastava, obrazovanje} }
@article{article, author = {Varga, Rahaela}, year = {2011}, pages = {283-294}, keywords = {new literacies, reading, curriculum, school, education}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {60}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {New Literacies in the Contemporary Primary School Curriculum}, keyword = {new literacies, reading, curriculum, school, education} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font