Pregled bibliografske jedinice broj: 526776
Proceduraalno generiranje tekstura
Proceduraalno generiranje tekstura, 2011., diplomski rad, diplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 526776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proceduraalno generiranje tekstura
(Procedural texture generation)
Autori
Galić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
22.09
Godina
2011
Stranica
46
Mentor
Mihajlović, Željka
Neposredni voditelj
Mihajlović, Željka
Ključne riječi
proceduralne teksture; OpenCL; OpenGL; usporedba brzine; Turbulence; Worley
(procedural textures; OpenCL; OpenGL; speed comparison; turbulence; worley)
Sažetak
Područje generacije proceduralnih tekstura je veoma široko i razvoj cjelokupnog seta alata i programskih knjižnica dostatnih za produkcijsku upotrebu je višegodišnji projekt za cijeli tim ljudi. Ovdje sam nastojao pružiti kratki uvod u područje kroz nekoliko različitih algoritma koji služe kao osnova za većinu primjena, a uz program priložen uz rad nalazi se nekoliko primjera tekstura koje se mogu na ovaj način generirati. Konfiguracijske datoteke olakšavaju isprobavanje načina rada dostupnih algoritama i mogućnosti njihovog kombiniranja. Također, izmjerio sam brzine izvođenja ovih algoritama i ustvrdio da se pomoću OpenCL-a i modernog grafičkog sklopovlja teksture mogu generirati nekoliko desetaka puta brže - ovisno o dostupnom sklopovlju - donoseći cijeli proces u područje primjene u realnom vremenu. Htio bih naglasiti da se sasvim sigurno i C++ i OpenCL implementacije mogu dodatno optimizirati i time postići još veća brzina. Međutim, premda bi optimizacija bila obvezan korak u produkcijskom okruženju, u rezultatima rada nije osobito važno jer ne mijenja općeniti odnos brzine između ove dvije implementacije. Isto tako, dostupno sklopovlje se mijenja velikom brzinom i napreduje, pa će ovi rezultati isto tako brzo zastariti, no za očekivati je da će barem još neko vrijeme grafičko sklopovlje biti višestruko brže od centralnog procesora pri generiranju proceduralnih tekstura i sličnim algoritmima (na ovo upućuju i odnosi brzina OpenCL i C implementacija na novijem, odnosno starijem računalu), a OpenCL i/ili slični jezici će ući u puno širu upotrebu nego danas kako bi se ubrzali specifični zadaci koji se oslanjaju na veliku količinu proračuna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
036-0000000-2029 - Adaptivno upravljanje scenarijima u VR terapiji PTSP-a (Ćosić, Krešimir, MZO ) ( CroRIS)
036-0362980-1921 - Računalne okoline za sveprisutne raspodijeljene sustave (Srbljić, Siniša, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Željka Mihajlović
(mentor)