Pregled bibliografske jedinice broj: 526321
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 350-369 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 526321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu
(Factors of Teacher Work Burnout)
Autori
Domović, Vlatka ; Martinko, Jasna ; Jurčec, Lana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151
(2010), 3-4;
350-369
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sagorijevanje na poslu; osnovnoškolski učitelji/ce; samopoštovanje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobno postignuće
(burnout; primary school teachers; self-esteem; emotional exhaustion; depersonalization; personal accomplishment)
Sažetak
U radu se analiziraju rezultati istraživanja sagorijevanja na poslu osnovnoškolskih učitelja/ica. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja na uzorku od 229 učitelj/ica iz 19 osnovnih škola s područja 17 županija u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako hrvatski osnovnoškolski učitelji/ce procjenjuju stupanj profesionalnog sagorijevanja s obzirom na demografske čimbenike, procjenu samopoštovanja i mjesto rada unutar škole (razredna/predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen, i Van Mierlo, 1994.) te Skala procjene samopoštovanja (SES, Rosenberg, 1965.), a prikupljeni su i podaci o demografskim karakteristikama ispitanika. Analizirani rezultati pokazuju da su osobne karakteristike pojedinca (biografske značajke) i njegova procjena samopoštovanja povezane sa sva tri aspekta profesionalnog sagorijevanja: emocionalnom iscrpljenošću, depersonalizacijom i osobnim postignućem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts