Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 526186

Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata


Rovan, Daria
Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 526186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata
(Engagement in learning mathematics and its relationship with students' achievement goals, beliefs and personality)

Autori
Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena - Zagreb, 2011

ISBN
978-953-175-391-3

Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učenje matematike; motivacija; ličnost
(mathematics education; motivation; personality)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost ulaganja truda u učenje matematike s osobinama ličnosti studenata, njihovim uvjerenjima o znanju i o kompetentnosti u matematici te s njihovim ciljevima postignuća. Kao indikatori ulaganja truda u učenje matematike korištene su samoprocjene studenata o tome koliko truda posvećuju pojedinim aspektima učenja matematike te broj sati koje tjedno utroše na učenje matematike. U istraživanju je sudjelovalo 200 studenata druge godine tehničkih fakulteta Sveučilišta u Splitu. Studenti su ispunjavali upitnik kojim su ispitane njihove osobine ličnosti prema petfaktorskom modelu, njihova uvjerenja o znanju u matematici (uvjerenja o jednostavnosti znanja i o evaluaciji znanja), uvjerenja o kompetentnosti u matematici te njihovi ciljevi postignuća. Također su prikupljeni podaci o njihovom prethodnom postignuću u matematici. Provedene su hijerarhijske regresijske analize sa samoprocjenama ulaganja truda te satima posvećenim učenju matematike kao zavisnim varijablama. U prvom koraku regresijske analize uključeno je samo prethodno postignuće u matematici kao kontrolna varijabla. U drugom koraku su dodane osobine ličnosti, u trećem uvjerenja studenata i u završnom koraku ciljevi postignuća. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju da su ciljevi postignuća i uvjerenja studenata, kao i prethodno postignuće studenata, značajno povezani s samoprocjenom ulaganja truda. Za razliku od toga, uz broj sati uložen u učenje matematike vezuje se drugačiji obrazac povezanosti. S brojem sati uloženih u učenje povezani su ciljevi postignuća te osobina savjesnosti. Nalazi istraživanja u skladu su sa socijalno-kognitivnim motivacijskim modelima koji naglašavaju važnost učeničkih interpretacija obrazovne situacije i osobnih faktora koji na nju utječu u razumijevanju ponašanja u obrazovnim situacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria
Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.).
Zagreb, 2011. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rovan, D. (2011) Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata. U: Čorkalo Biruški, D. & Vukasović, T. (ur.)20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2011}, pages = {162}, keywords = {u\v{c}enje matematike, motivacija, li\v{c}nost}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Povezanost ulaganja truda u u\v{c}enje matematike s ciljevima postignu\'{c}a, uvjerenjima i osobinama studenata}, keyword = {u\v{c}enje matematike, motivacija, li\v{c}nost}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2011}, pages = {162}, keywords = {mathematics education, motivation, personality}, isbn = {978-953-175-391-3}, title = {Engagement in learning mathematics and its relationship with students' achievement goals, beliefs and personality}, keyword = {mathematics education, motivation, personality}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font