Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 525719

Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen?


Rački, Željko; Živćić-Bećirević, Ivanka; Smojver-Ažić, Sanja
Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen? // Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 525719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen?
(Self-Assessment of the Behavior of Students from Fifth to Eighth Grade and Pedagogical Measures: Who gets censured, but he praised?)

Autori
Rački, Željko ; Živćić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup XIV. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pedagoške mjere; ukor; pohvala; djeca; problemi u ponašanju
(pedagogical action; reprimand; praise; children; behavior problems)

Sažetak
U našim se školama uobičajeno primjenjuju pedagoške mjere s ciljem korigiranja neprihvatljivih postupaka učenika te mjere poticanja s ciljem motiviranja učenika u učenju i vladanju. U ovom istraživanju uspoređena su djeca kojoj su izrečene ili različite kažnjavajuće pedagoške mjere (usmene i pismene opomene, ukori razrednog vijeća) ili pohvale (razrednog ili učiteljskog vijeća) s djecom bez izrečenih pedagoških mjera. Na uzorku od 120 učenika od petog do osmog razreda (60 učenica i 60 učenika) primijenjena je Achenbachova skala samoprocjene problema u ponašanju (YSR), skala samopoštovanja i Junior EPQ upitnik. Rezultati pokazuju da ukoreni učenici imaju značajno više problema pažnje i agresivnog ponašanja od pohvaljenih, te značajno više rezultate na skali sklonosti kriminalnom ponašanju. Pohvaljeni učenici imaju značajno bolji školski uspjeh i značajno manje krše pravila od ukorenih i onih bez izrečenih mjera. Pohvaljeni učenici imaju značajno više samopoštovanje od ukorenih. Dobiveni rezultati komentiraju se s obzirom na funkciju korištenja različitih pedagoških mjera.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Sanja Smojver-Ažić (autor)

Avatar Url Željko Rački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko; Živćić-Bećirević, Ivanka; Smojver-Ažić, Sanja
Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen? // Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Rački, Ž., Živćić-Bećirević, I. & Smojver-Ažić, S. (2004) Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen?. U: Ćubela Adorić, V., Manenica, I. & Penezić, Z. (ur.)Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and \v{Z}iv\'{c}i\'{c}-Be\'{c}irevi\'{c}, Ivanka and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja}, year = {2004}, pages = {91}, keywords = {pedago\v{s}ke mjere, ukor, pohvala, djeca, problemi u pona\v{s}anju}, title = {Samoprocjena pona\v{s}anja u\v{c}enika od petog do osmog razreda i pedago\v{s}ke mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen?}, keyword = {pedago\v{s}ke mjere, ukor, pohvala, djeca, problemi u pona\v{s}anju}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and \v{Z}iv\'{c}i\'{c}-Be\'{c}irevi\'{c}, Ivanka and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja}, year = {2004}, pages = {91}, keywords = {pedagogical action, reprimand, praise, children, behavior problems}, title = {Self-Assessment of the Behavior of Students from Fifth to Eighth Grade and Pedagogical Measures: Who gets censured, but he praised?}, keyword = {pedagogical action, reprimand, praise, children, behavior problems}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font