Pregled bibliografske jedinice broj: 525719
Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen?
Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen? // Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 525719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena ponašanja učenika od petog do osmog razreda i pedagoške mjere: Tko biva ukoren, a tko pohvaljen?
(Self-Assessment of the Behavior of Students from Fifth to Eighth Grade and Pedagogical Measures: Who gets censured, but he praised?)
Autori
Rački, Željko ; Živćić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka
/ Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoške mjere; ukor; pohvala; djeca; problemi u ponašanju
(pedagogical action; reprimand; praise; children; behavior problems)
Sažetak
U našim se školama uobičajeno primjenjuju pedagoške mjere s ciljem korigiranja neprihvatljivih postupaka učenika te mjere poticanja s ciljem motiviranja učenika u učenju i vladanju. U ovom istraživanju uspoređena su djeca kojoj su izrečene ili različite kažnjavajuće pedagoške mjere (usmene i pismene opomene, ukori razrednog vijeća) ili pohvale (razrednog ili učiteljskog vijeća) s djecom bez izrečenih pedagoških mjera. Na uzorku od 120 učenika od petog do osmog razreda (60 učenica i 60 učenika) primijenjena je Achenbachova skala samoprocjene problema u ponašanju (YSR), skala samopoštovanja i Junior EPQ upitnik. Rezultati pokazuju da ukoreni učenici imaju značajno više problema pažnje i agresivnog ponašanja od pohvaljenih, te značajno više rezultate na skali sklonosti kriminalnom ponašanju. Pohvaljeni učenici imaju značajno bolji školski uspjeh i značajno manje krše pravila od ukorenih i onih bez izrečenih mjera. Pohvaljeni učenici imaju značajno više samopoštovanje od ukorenih. Dobiveni rezultati komentiraju se s obzirom na funkciju korištenja različitih pedagoških mjera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek