Pregled bibliografske jedinice broj: 524863
Stavovi o stranim jezicima studenata i nastavnika na Visokom gospodarskom učilištu u Križevcima
Stavovi o stranim jezicima studenata i nastavnika na Visokom gospodarskom učilištu u Križevcima // 46. hrvatski i 7. međunarodni simpozij agronoma / Pospišil, Milan ; Bolarić, Snježana ; Cerjak, Marija et. al. (ur.).
Zagreb: Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 46-47 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 524863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi o stranim jezicima studenata i nastavnika na Visokom gospodarskom učilištu u Križevcima
(Attitudes of students and staff towards foreign languages at Križevci college of agricutlure)
Autori
Husinec, Renata ; Škorjanec, Ivana ; Papić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
46. hrvatski i 7. međunarodni simpozij agronoma
/ Pospišil, Milan ; Bolarić, Snježana ; Cerjak, Marija et. al. - Zagreb : Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 46-47
ISBN
978-953-6135-73-8
Skup
46. hrvatski i 7. međunarodni simpozij agronoma
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 14.02.2011. - 18.02.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
strani jezik za posebne najmene ; Zajednički europski referentni okvir za jezike ; ishodi učenja ; tržište rada ; mobilnost
(language for specific purposes ; Common European Framework of reference for Languages ; learning outcomes ; labour market ; mobility)
Sažetak
Znanje stranih jezika nezaobilazna je vještina koja utječe na uspješno zapošljavanje i razvoj karijere. Strani jezici više nisu stvar prestiža, već potreba koje je svjesna većina građana Europske unije, pa tako i Hrvatske. Na Visokom gospodarskom učilištu u Križevcima studenti slušaju strani jezik, engleski ili njemački, kao obvezni modul na Stručnom studiju Poljoprivreda i kao izborni modul na Specijalističkom diplomskom stručnom studiju. Studenti dolaze s različitim predznanjem koje je u većini slučajeva slabo. Budući da ishodi učenja ovise i o stavovima prema stranom jeziku, istražili smo stavove redovitih studenata prve i druge godine (N=109) i stalno zaposlenih nastavnika (N=32) o potrebi poznavanja stranih jezika za posebne namjene i o mogućnosti izvođenja pojedinih modula ili čitavoga studijskog programa na stranom jeziku. Rad ukazuje na poteškoće s kojima se susreću studenti u nastavi i nastavnici u poslu, vezano za korištenje stranih jezika. Analiza podataka ukazuje na to da veći broj ispitanika, studenata i nastavnika, nije zadovoljan razinom poznavanja stranog jezika. Većina ispitanika sebe smatra temeljnim ili samostalnim korisnikom prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike Vijeća Europe. Neki studenti smatraju da im strani jezik neće biti potreban u struci, već samo na tržištu rada. Nastavnici smatraju da njihova karijera ovisi o poznavanju stranog jezika i o njihovim jezičnim kompetencijama, ali jezik koriste samo ako je to nužno. Slabija razina znanja stranog jezika negativno utječe i na motiviranost za sudjelovanje u programima mobilnosti Europske unije. Podaci iz istraživanja mogu se koristiti prilikom izrade novih ili poboljšanja postojećih studijskih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoko gospodarsko učilište, Križevci