Pregled bibliografske jedinice broj: 524464
Razvijanje jezičnih kompetencija osnovnoškolaca pomoću tekstova na narječjima
Razvijanje jezičnih kompetencija osnovnoškolaca pomoću tekstova na narječjima // Stavovi promjena - promjena stavova, međunarodni tematski zbornik radova / Vučo, J., Milatović, B. (ur.).
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011. str. 334-342 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 524464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje jezičnih kompetencija osnovnoškolaca pomoću tekstova na narječjima
(Developing linguistic competences in school children using dialectal texts)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Stavovi promjena - promjena stavova, međunarodni tematski zbornik radova
/ Vučo, J., Milatović, B. - Nikšić : Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011, 334-342
ISBN
978-86-7798-059-7
Skup
Stavovi promjena - promjena stavova
Mjesto i datum
Nikšić, Crna Gora, 16.09.2010. - 17.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacijsko-funkcionalni pristup; nastava jezika i književnosti; narječje; osnovna škola
(communication-functional approach; language and literature teaching; dialect; primary school)
Sažetak
Suvremena nastava jezika zahtijeva komunikacijsko-funkcionalni pristup koji povezuje jezične sadržaje i učenikovo primarno jezično iskustvo (Pavličević-Franić, 2005). Polazi se od provedenog istraživanja učeničkog odnosa prema vlastitome zavičajnom govoru i narječju. Razmatra se o mogućnostima korištenja tekstova na narječjima na satovima književnosti i satovima jezika u funkciji usvajanja jezičnoga standarda. Naglašena je važnost takvog poučavanja u odnosu na djetetovu imanentnu gramatiku i njeno uvažavanje u problemskom i komunikacijsko-funkcionalnom metodičkom pristupu. Taj je pristup u suodnosu s načelima nastave materinskog jezika (Težak, 1986). Uvažava se učenikov kognitivni razvoj te naglašava interdisciplinarnost metodičkog pristupa nastavi jezika u osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tamara Turza-Bogdan
(autor)