Pregled bibliografske jedinice broj: 524455
Primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika
Primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika // Stavovi promjena - promjene stavova / Vučo, Julijana i Milatović, Biljana (ur.).
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011. str. 372-383 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 524455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika
(Application of Positive Psychology Principles in Language Teaching)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Ivanković, Melita ; Jurčić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Stavovi promjena - promjene stavova
/ Vučo, Julijana i Milatović, Biljana - Nikšić : Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore, 2011, 372-383
Skup
Stavovi promjena - promjene stavova
Mjesto i datum
Nikšić, Crna Gora, 16.09.2010. - 17.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pozitivna psihologija ; komunikacijska kompetencija ; učenje materinskoga jezika
(positive psychology ; communicative competence ; learning of mother tongue)
Sažetak
Pozitivna psihologija povezana je s osjećajem sreće koji ima pozitivne posljedice na pojedinca i društvo (Lyubomirsky, 2003). Pozitivne emocije proširuju mogućnosti razmišljanja i zaključivanja te potiču kreativnost (Rheinberg, 2004, prema Rijavec, Miljković i Brdar, 2008). Učenje materinskoga jezika uključuje lingvističke, psihokognitivne, sociokulturne i pedagoško-didaktičke sastavnice. Često se u poučavanju jezika inzistira na lingvističkome (poznavanju teorije jezika), a zanemaruje se komunikacijska komponenta (primjena znanja). Unošenjem elemenata pozitivne psihologije u nastavu jezika očekuju se motiviraniji učenici, kvalitetnije znanje, zadovoljniji učenici, dobra atmosfera u razredu i pozitivan stav prema nastavnome predmetu. Zato će se napraviti istraživanje u tri osnovne škole u Republici Hrvatskoj gdje će se u nastavu jezika unositi elementi pozitivne psihologije te će se promatrati motivacija učenika, njihovo znanje i atmosfera u razredu. Početno stanje usporedit će se sa stanjem dobivenim nakon tjedan dana provođenja programa pozitivne psihologije. Očekuje se da će primjena načela pozitivne psihologije u nastavi jezika pozitivno utjecati na sve elemente nastavnoga procesa te na kvalitetu znanja što potiče promjene u ciljevima i odgojnim zadaćama nastavnoga predmeta – materinskoga (hrvatskoga) jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)