Pregled bibliografske jedinice broj: 524450
Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti
Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011) (2011), 1; 171-183 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 524450 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti
(Hofstede's Dimension of Masculinity as an Analytical Framework for Gender Equality and Sexual Difference)
Autori
Bartulović, Marija
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8 (2011)
(2011), 1;
171-183
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Hofstede; muževnost; spolna/rodna diskriminacija; seksualna različitost; interkulturno obrazovanje; rodna perspektiva
(Hofstede; masculinity; sex/gender discrimination; sexual diversity; intercultural education; gender perspective)
Sažetak
Hofstedeov model “nacionalne kulture” posljednjih nekoliko desetljeća ima značajno mjesto među kroskulturnim istraživačkim pristupima čiji je cilj doprinos razumijevanju odnosa između kulture i identiteta. Dimenzija muževnosti u radu je primijenjena kao analitički okvir spolne/rodne diskriminacije iz kritičke perspektive, s ciljem afirmiranja rodne osviještenosti kao dimenzije interkulturnog kurikuluma. Nakon promišljanja o diskriminaciji kao nerecipročnom odnosu utemeljenom u neosviještenosti, spolna/rodna diskriminacija je povezana s muževnošću nacionalne kulture i problematizirana na razini spolne strukture obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj te reprodukcije spolnih/rodnih sterotipa u interakcijsko-komunikacijskom aspektu obrazovanja. Drugi dio rada posvećen je problemu neosjetljivosti hrvatskog obrazovnog sustava za pitanja seksualnih različitosti. Hofstedeovi nalazi o međupovezanosti muževnosti nacionalne kulture, stavova o seksualnosti i kulturne konstrukcije seksualnog ponašanja iskorišteni su kao okvir za interpretaciju neuspjelog pokušaja uvođenja seksualnog obrazovanja u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Završni dio rada doprinosi razumijevanju sustavnog seksualnog obrazovanja kao integralne sastavnice interkulturnog kurikuluma te nužnog koraka za implementaciju rodne perspektive u obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Bartulović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts