Pregled bibliografske jedinice broj: 524351
Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima
Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 1; 7-18 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 524351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima
(Intercultural Curriculum and Education in the Languages of Minorities)
Autori
Hrvatić, Neven
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 1;
7-18
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; kulturna raznolikost
(intercultural education; intercultural curriculum; education in minority languages; cultural diversity)
Sažetak
Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007.-2011.) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovom modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj (socijalna distantaca i interkulturalni odnosi, kao i specifičnosti odgoja i obrazovanja Roma) i interkulturalne kompetencije pedagoga (učitelja).. Interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazani činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija, a temeljna pitanja interkulturalnoga i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja ovisit će, u velikoj mjeri, od nastavnih sadržaja, modela, strategija...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj zajednici. U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema ostalim etnicitetima, njihovim obilježjima i kulturama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts