Pregled bibliografske jedinice broj: 523998
Kurikulum i profesionalni razvoj učitelja u Hrvatskoj
Kurikulum i profesionalni razvoj učitelja u Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 305-324 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 523998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum i profesionalni razvoj učitelja u Hrvatskoj
(The Curriculum and Professional Development of Teachers in Croatia)
Autori
Skupnjak, Draženka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 152
(2011);
305-324
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
promjene u školskom sustavu; kurikulumski pristup; uloga i kompetencije učitelja; profesionalni razvoj; cjeloživotno učenje; učiteljski standardi
(changes in the school system; curricular approach; role and competences of teachers; professional development; lifelong learning; teaching standards)
Sažetak
Orijentacijom društva na „društvo znanja“, promjene u školskom sustavu očituju se napuštanjem tradicionalnog sustava odgoja i obrazovanja temeljenog na nastavnim planovima i programima, te uvođenjem kurikulumskog pristupa utemeljenog na razvoju učeničkih kompetencija kao cilja odgoja i obrazovanja. Premještanjem težišta djelovanja suvremene škole, mijenja se i orijentacija u izvođenju nastave pa učitelj više nije davalac informacija, nego podupire učenika u procesu izgradnje njegovih kompetencija. Mijenjanje uloge učitelja od pukog realizatora ka sukreatoru kurikuluma traži od učitelja posjedovanje niza novih kompetencija. Njihova brojnost i raznovrsnost podrazumijeva razrađen kontinuirani program profesionalnog razvoja koji će pratiti učitelja kroz sve oblike stručnog osposobljavanja (inicijalnog obrazovanja, početnog uvođenja u posao, trajnog profesionalnog obrazovanja), tijekom cjelokupnog profesionalnog života, te mu pomoći da odgovori tim zahtjevima. Korištenjem svih raspoloživih elemenata stručnog osposobljavanja i segmenata cjeloživotnog učenja kroz jasno utvrđene optimalne učiteljske standarde, učitelji uvelike mogu pridonijeti razvoju svoje profesije, kvalitetnijoj implementaciji najavljenog nacionalnog kurikuluma, te razvoju hrvatskog obrazovanja u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
- ERA - Educational Research Abstracts
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa RH