Pregled bibliografske jedinice broj: 523706
’Feministička intelektualna klasa’: zebnje oko integracije i politika spoznavanja
’Feministička intelektualna klasa’: zebnje oko integracije i politika spoznavanja // Ljudska prava žena: Razvoj na međunarodnoj i nacionalnoj razini 30 godina nakon usvajanja UN-ove Konvencije o uklanjanju svih oblika diskriminacije žena / Radačić, I. ; Vince Pallua, J (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2011. str. 167-185 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 523706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
’Feministička intelektualna klasa’: zebnje oko integracije i politika spoznavanja
('FEMINIST INTELLECTUAL CLASS': ANXIETY AROUND INTEGRATION AND THE POLITICS OF KNOWLEDGE)
Autori
Kašić, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ljudska prava žena: Razvoj na međunarodnoj i nacionalnoj razini 30 godina nakon usvajanja UN-ove Konvencije o uklanjanju svih oblika diskriminacije žena
/ Radačić, I. ; Vince Pallua, J - Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2011, 167-185
ISBN
978-953-6666-77-5
Skup
Ljudska prava žena: Razvoj na međunarodnoj i nacionalnoj razini 30 godina nakon usvajanja UN-ove Konvencije o uklanjanju svih oblika diskriminacije žena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.05.2010. - 28.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
feministička intelektualna klasa; sveučilište; interdisciplinarnost; globalna komodifikacija znanja
(feminist intelectual class; academy; interdisciplinarity; global commodification of knowledge)
Sažetak
Re)artikulacija ženskostudijskog obrazovanja jedan je od nosivih izazova feminističke politike u Hrvatskoj. Pitanje je na koji način u sveučilišni prostor usustaviti model rodne spoznatljivosti kao učenje o spolnoj razlici i učenje o spolnoj/rodnoj slobodi, a s druge strane kako onemogućiti negativne učinke neoliberalnog obrazovnog projekta u kojem sprega kompetitivnosti i funkcionalnih disciplina zapriječava prostore kritičkog spoznavanja. Tekst se bavi naznačenim problemom analizirajući suvremene teorijske prijepore oko ženskostudijske discipline kao i inter- i transdisciplinarnosti, a isto tako propitujući status ženskostudijske discipline u Hrvatskoj. Pritom se posebno ima u vidu uloga ženskostudijskog obrazovanja s obzirom na politiku lokacije i tendenciju gender mainstreaminga, a na predlošku raspre o potencijalnosti integracijskog i/ili autonomnog modela ženskostudijskog obrazovanja. U središtu analize jest pitanje u kojoj mjeri mainstream ženskostudijski kurikulumi funkcioniraju kao spoznajna polja konceptualnog prevođenja paradigmi i kodova postojećih disciplina ( R. Braidotti), a u kojoj proizvode kritičke novosti, te kakva je potencijalnost ‚feminističke intelektualne klase’ u tom procesu. Kao tri ozbiljna razloga zebnji oko kritičkog feminističkog djelovanja, a što utječe na poziciju subjekta na sveučilištu, u tekstu se navode: proizvodnja hegemonijskog diskurza o rodnoj jednakosti, globalna komodifikacija spoznavanja i znanja kao posljedica neoglobalne ekonomije i centriranje znanstvenih disciplina oko svoje predmetne i metodologijske osi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija