Pregled bibliografske jedinice broj: 523418
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu // Napredak (Zagreb), 2 (2011), 171-188 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 523418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu
(Influence of teaching methods on pupil motivation and attitude towards Croatian as a school subject)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 2
(2011);
171-188
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava hrvatskoga jezika; motivacija učitelja i učenika; ranojezični diskurs
(Croation language tuition; job motivation of teachers; motivation of pupils; earlylanguage disourse)
Sažetak
Polaskom u školu započinje sustavno institucionalno učenje hrvatskoga standardnoga jezika kojemu tijekom školovanja pripada i najveći broj nastavnih sati. No unatoč tome, istraživanja ukazuju na nisku razinu temeljne pismenosti hrvatskih govornika i činjenicu da materinski jezik dijeli posljednja mjesta na ljestvicama omiljenih nastavnih predmeta (Miljević-Riđički i sur., 2004). Istraživanjem se željelo odgovoriti na temeljno lingvodidaktičko i komunikacijsko, ali i pedagoško-psihološko pitanje: u kojoj je mjeri potrebno mijenjati načine poučavanja hrvatskoga jezika kako bismo motivirali učenike da zavole materinski jezik te da ga uspješnije i lakše usvajaju. Važnu ulogu u procesu učenja i poučavanja, te u poticanju pozitivnoga stava prema materinskome jeziku imaju učitelji hrvatskoga jezika. Stoga je primarni cilj ovoga rada bio - ispitati motivaciju učitelja (N=150) i načine poučavanja u nastavi hrvatskoga jezika, te ispitati stav učenika (N=200) prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. Kao instrumenti ispitivanja korišteni su anketni upitnici. Podaci su analizirani i obrađeni u SPSS programu za statistiku (F-test, t-test, X2-test).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb